تاریخ: ۰۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۲۱۵
کد خبر: ۲۲۵۰۸۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بازار جهانی آلومینیوم در نیمه ۲۰۲۱، یک میلیون تن کسری داشت

‌می‌متالز - تولید جهانی آلومینیوم طی جولای ۲۰۲۱ میلادی اندکی نسبت به عملکرد مدت مشابه سال قبل افزایش یافت این در شرایطی است که بازار جهانی طی نیمه نخست امسال با کسری بیش از یک میلیون تنی آلومینیوم مواجه بود.

به گزارش می‌متالز، به نقل از وب سایت Metal Miner میزان تولید جهانی آلومینیوم طی جولای ۲۰۲۱ میلادی به ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تن رسید که نسبت به ماه پیش از آن (تولید ۵ میلیون و ۵۷۰ هزار تن در ژوئن ۲۰۲۱ میلادی) اندکی افزایش یافت.
از سوی دیگر طبق گزارش دفتر جهانی آمار فلزات WBMS، میزان کسری جهانی آلومینیوم از ابتدای ژانویه تا پایان ژوئن سال جاری میلادی یک میلیون و ۲۱ هزار تن بود. این در حالی است که میزان تولید این محصول در سال ۲۰۲۰ میلادی یک میلیون و ۱۹۳ هزار تن مازاد تولید را به ثبت رساند.

هر چند در جولای امسال تولید این فلز با رشد همراه شد. چین، به عنوان بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم جهان، از ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار تن در جولای ۲۰۲۰ میلادی به ۳ میلیون و ۳۴۰ هزار تن در جولای سال جاری به ثبت رسید. همچنین نسبت به میزان تولید ماه پیش از آن (۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تن) شاهد رشد تولید بود.
میزان واردات آلومینیوم و محصولات آلومینیومی چین نیز طی جولای سال جاری میلادی با رشد ۳۷.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از ۴۶۹ هزار تن افزایش یافت. این در حالی است که میزان واردات این محصول در چین طی ژوئن ۲۰۲۱ میلادی ۴۵۴ هزار و ۳۹۷ تن گزارش شد.
همچنین میزان صادرات آلومینیوم این کشور طی جولای سال جاری به ۳ میلیون و ۹۰ هزار تن رسید که حاکی از رشد ۱۲.۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده