تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۴
بازدید: ۶۰۱
کد خبر: ۲۲۵۵۰۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بوگاتی چگونه خودرو‌های لوکس می‌سازد؟ + فیلم

‌می‌متالز - بوگاتی را می‌توان یکی از قدرتمندترین خودروساز‌هایی به شمار آورد که در ساخت مدل‌های کلکسیونی محبوبیت زیادی دارد.

به گزارش می‌متالز، بوگاتی را می‌توان یکی از معروف‌ترین خودروساز‌های دنیا به شمار آورد که با ساخت خودرو‌های مسابقه‌ای مشهور شد. این خودروساز آلمانی در سال ۱۹۰۹ در شهر مولشیم آلمان، توسط طراح صنعتی ایتالیایی ایتوره بوگاتی تاسیس شد. این خودرو‌ها به دلیل زیبایی طراحی و پیروزی‌های متعدد خود در مسابقات شهرت داشتند.

بوگاتی را می‌توان یکی از قدرتمندترین خودروساز‌هایی به شمار آورد که در ساخت مدل‌های کلکسیونی محبوبیت زیادی دارد. بوگاتی از ابتدا در تلاش بود نشان دهد که این شرکت خودروسازی با دیگر خودروساز‌ها تفاوت دارد و به همین دلیل از اوایل قرن بیستم نوآوری‌های بسیاری در بحث‌های تجاری و مهندسی خودرو ایجاد کرد.

این شرکت خودروسازی افتخارات متفاوتی کسب کرده است و اولین افتخار آن ساخت اولین خودروی جاده‌ای دنیا با نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت بود که نام آن بوگاتی تایپ ۱۸ بود؛ این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کرد که در سال ۱۹۱۲ از آن رونمایی شد.

خودرو افتخار آفرین دیگر بوگاتی، ویرون بود که در سال ۲۰۰۵ مهندسان شاغل در شرکت بوگاتی، توانستند ویرون را با پیشرانه ۸ لیتری ۱۶ سیلندر و با قدرت ۱۰۰۰ اسب‌بخار و گشتاور ۱۲۵۰ نیوتن‌متر و حجم ۷۹۹۳ سی‌سی تولید کنند.

خودرو‌هایی که بوگاتی از ابتدا تاکنون ساخته است شامل ۱۸/۳ شیرون، ای‌بی ۱۱۸، ای‌بی ۲۱۸، ئی‌بی۱۱۰، تیپ ۳۵، تیپ ۵۷، چنتو دیه‌چی، دیوو، شیرون و ویرون است.

تعداد بازدید : 5

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده