تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۴۴۹
کد خبر: ۲۲۵۵۸۹
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۳

‌می‌متالز - قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۸ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۶۱ سنت برسد.

به گزارش می‌متالز، پس از انتشار گزارشی نسبتا ضعیف از بازار کار آمریکا که نشان داد همچنان ترمیم اقتصاد آمریکا یکدست نیست و این می‌تواند به معنای کندی تقاضا در صورت خیز مجدد کرونا باشد، قیمت نفت روز جمعه شاهد کاهش بود.

اما در عین حال نگرانی‌ها از اینکه خسارات ناشی از طوفان آیدا می‌تواند همچنان بر میزان تولید نفت آمریکا تاثیر بگذارد سبب شد تا افت قیمت محدود باشد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در پایان معاملات دیروز با ۴۲ سنت معادل ۰.۵۸ درصد کاهش به ۷۲ دلار و ۶۱ سنت برسد. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمیکا هم در پایان معاملات دیروز با ۷۰ سنت معادل یک درصد کاهش به ۶۹ دلار و ۲۹ سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در هفته اخیر عمدتا ثابت بود و تنها نفت خام آمریکا رشد ۰.۸۰ درصدی را به ثبت رساند.

جان کیلداف تحلیلگر بازار نفت در موسسه اگین کپیتال گفت: «گزارش بازار کار آمریکا که به وضوح از سویه دلتا تاثیر پذیرفته سبب تضعیف قیمت‌ها شده است.» وی در ادامه گفت: «این آمار‌ها نشان داد که ویروس کرونا همچنان بر میزان تقاضا برای نفت تاثیرگذار است.»

بر خلاف انتظار تحلیلگران، بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه اوت تنها ۲۳۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد. پیشتر اقتصاددانان شرکت کننده در نظرسنجی رویترز پیش بینی ۷۲۸ هزار فرصت شغلی را داشتند.

در همین حال تولید نفت و گاز آمریکا در خلیج مکزیک همچنان به دلیل خسارات ناشی از طوفان آیدا با اختلال مواجه است و ۱.۷ میلیون بشکه یعنی ۹۳ درصد از تولید روزانه نفت این منطقه متوقف شده است.

باب یاوگر، تحلیلگر بازار‌های انرژی در این باره گفت، احتمال می‌دهم تولید نفت طی هفته آینده به مدار برگردد، اما از سرگیری فعالیت پالایشگاه‌ها طی ۲ هفته آینده اتفاق خواهد افتاد. از سرگیری با تاخیر فعالیت پالایشگاه‌ها می‌تواند سبب ایجاد مازاد عرضه شده و بر بازار نفت خام تاثیر بگذارد.

برخی تحلیلگران معتقدند پس از آنکه گروه اوپک پلاس توافق کرد طرح قبلی خود مبنی بر افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید را در طی ماه آینده ادامه دهد، زمینه برای رشد بیشتر قیمت نفت فراهم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده