تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۲۵۷۳۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

معاملات قرارداد‌های اختیار معامله فولاد مبارکه در بورس آغاز شد

‌می‌متالز - دوره معاملاتی قرارداد‌های اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران از امروز (شنبه) آغاز شد.

به گزارش می‌متالز، مدیریت ابزار‌های نوین مالی شرکت بورس تهران اعلام کرد: دوره معاملاتی قرارداد‌های اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) در سررسید مهرماه ۱۴۰۰، از امروز (شنبه) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

دوره معاملاتی قرارداد‌های اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) برای سررسید مهرماه ۱۴۰۰ و دوره معاملاتی قرارداد‌های اختیار معامله خرید و فروش بر روی سهام شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) در سررسید آبان ماه ۱۴۰۰، از امروز (دوشنبه) در بازار مشتقه بورس اوراق بهادار تهران آغاز شد.

معاملات مربوط به این قرارداد‌ها تنها به صورت برخط بوده و صرفاً از طریق کارگزارانی که مجوز معاملات برخط در این بازار را دارا باشند، قابل انجام است.

همچنین با توجه به راه اندازی سامانه مدیریت ریسک و امکان و امکان محاسبات وجوه تضمین براساس «ضوابط وجهت ضمین قرارداد اختیار معامله در بورس اوراق بهادارتهران و فرابورس ایران»، اتخاذ موقعیت باز فروش در قرارداد‌های اختیارمعامله، به شرط کفایت وجوه تضمین، برای تمامی فعالان بازار سرمایه امکانپذیر می‌باشد.

شایان ذکر است "اوراق اختیار فروش تبعی" در واقع همان طرح بیمه سهام است که توسط شرکت‌ها به فروش می‌رسند، که براساس آن فروشنده که همان شرکت منتشر کننده می‌باشد متعهد می‌شود تعداد معینی از سهام شرکت را به قیمت مشخصی که اصطلاحاً به آن “قیمت اعمال” می‌گویند در تاریخ معین یا همان “تاریخ اعمال” از سهامدار خریداری کند.

شرکت‌های منتشر کننده اوراق تبعی قبل از فروش این اوراق ملزم به انتشار اطلاعیه عرضه جهت اعلام عمومی ویژگی‌های آن می‌باشند. ضمن این که توصیه می‌شود سهامداران قبل از اقدام به خرید اوراق تبعی هر نماد، اطلاعیه عرضه آن اوراق را مطالعه کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده