تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۲۵۹۲۱

عملیات موفق تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور با وجود شیوع کرونا

‌می‌متالز - عضو هیات نمایندگان اتاق ایران گفت: با وجود شیوع ویروس کرونا؛ عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور برخلاف بنادر سایر کشور‌ها با چالشی مواجه نشده و از روند خوبی برخوردار است.

به گزارش می‌متالز، رحیم وهاب‌زاده درباره وضعیت بنادر کشور و تاثیر شیوع ویروس کرونا بر عملیات تخلیه و بارگیری کالا به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا بر تمام بخش‌های اقتصادی اثر گذاشت و باعث شد که در امور مختلف خلل ایجاد شود، اما فعالیت‌های دریایی و بندری دچار هیچ اختلالی نشد و فعالان اقتصادی بدون مشکل و دغدغه می‌توانند نسبت به تخلیه و بارگیری کالا‌های خود بدون معطلی اقدام کنند.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده؛ همکاری‌های مناسبی با فعالان اقتصادی داشته است و این همکاری‌ها کمک کرد تا تامین کالا‌ها بدون مشکل باشد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه، گفت: با وجود آنکه بخش‌های مختلف اقتصادی با تحریم دست به گریبان هستند؛ بنادر کشور روند عادی فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند و اجازه داده نشد که تحریم‌ها روند صادرات و واردات را مختل کند.

وی با تأکید بر اینکه ضرورت دارد بنادر کوچک فعال شوند و خوشبختانه طی سال‌های اخیر سازمان بنادر نسبت به تجهیز آن‌ها اقدامات مناسبی انجام داده، افزود: اگر استفاده از بنادر بزرگ و کوچک توأمان باشد؛ یقینا بیشتر می‌توان از پتانسیل‌های موجود بهره برد و سرمایه‌های بزرگ و خرد را به سمت بنادر هدایت کرد.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: به جهت رشد نرخ تورم و افزایش میزان ریسک‌پذیری؛ خیلی از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری جدید رغبتی ندارند، اما با کمک سازمان بنادر و دریانوردی، سرمایه‌گذاران با میل و رغبت در بخش پسکرانه بنادر حضور پیدا می‌کنند.

وهاب‌زاده یادآور شد: ویروس کرونا اکثر مشاغل و کسب و کار‌ها را تحت تاثیر خود قرار داده است، اما در حوزه بندر و دریا شاهد هیچ اثرگیری نیستیم و رشد‌های خوبی هم ثبت شده است.

وی با اشاره به توسعه بندر چابهار، گفت: این بندر رشد خوبی داشته است، اما برای بهره‌گیری بیشتر از آن نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف هستیم تا سایر شقوق حمل و نقل، چون ریل و جاده رونق بگیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده