تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۲۶۰۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ماجرای پاداش یک میلیارد و ۴۵۰ میلیونی سیمان ممتازان چه بود؟

‌می‌متالز - افزایش ۲۱۹ درصدی رقم پاداش هیات مدیره شرکت سیمان ممتازان در سال جاری حواشی برای این شرکت ایجاد کرده.. این موضوع بعد از پخش ویدیو جنجالی تصویب پاداش ۵۰۰ میلیون تومانی اعضای هیات مدیره بانک تجارت منجر شده تا برخی نسبت به غیر متعارف بودن این پاداش اعتراض کنند.

به گزارش می‌متالز، در کنار این موضوع حواشی مبنی بر تخصیص سیمان به برخی از اعضا نیز در فضای مجازی مطرح است.

سیدمهدی طبیب‌زاده، رییس مجمع عمومی درباره تخصیص رقم یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان برای پاداش هیات مدیره این شرکت به «کاغذ‌وطن» می‌گوید: «طبق ماده ۲۴۱ قانون تجارت هیات‌مدیره در شرکت‌های سهامی عام می‌تواند تا ۵ درصد و در شرکت‌های سهامی خاص می‌تواند تا ۱۰ درصد سود شرکت را به عنوان پاداش به هیات مدیره بدهد. این شرکت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان تومان سود تقسیم کرده و طبق قانون تا ۷ میلیارد تومان را می‌تواند به عنوان پاداش به اعضای هیات مدیره پرداخت کند.»

به اعتقاد او این شرکت حدود یک درصد از سود قابل تقسیم را به اعضای هیات‌مدیره پرداخت کرده که نسبت به تورم جامعه رقم چندانی نیست.

براساس اطلاعات سامانه کدال این شرکت در سال گذشته ۶۶۰ میلیون تومان را بین اعضای هیات‌مدیره به عنوان پاداش تقسیم کرده و امسال این رقم را به یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسانده است.

اعضای هیات مدیره این شرکت شامل دو سهامدار حقوقی گروه صنایع سیمان کرمان و سرمایه گذاری و توسعه صنایع سیمان و سه سهامدار حقیقی محمد نخعی نژاد، جهانگیر ارجمند کرمانی و حافظ کمال هدایت‌اند.

اگر این پاداش بدون در نظر گرفتن ارزش سهام هر یک از این سهامداران به صورت مساوی بین اعضا تقسیم شود مبلغ پرداخت شده به هر یک حدود ۲۹۰ میلیون تومان خواهد بود.

مجتبی کارآموز به عنوان عضو علی البدل هیات مدیره و فردی که بالغ بر ۱۰.۵۱ درصد از سهام این شرکت را دارد به «کاغذوطن» می‌گوید: «من و آقای ارجمند سرجمع بالای ۳۰ درصد از سهام این کارخانه را داریم و در کل ۲۰۰ تن سیمان با اخذ پروانه از شرکت گرفته ایم. بنده فکر نمی‌کنم در بین سهامداران عمده کس دیگری از این شرکت سیمانی گرفته باشند. هیچ کدام از این افراد احتیاجی به این کار ندارند و تمامی حساب‌هایشان از سمت دارایی مرتب کنترل می‌شود.»

منبع: کرمان نو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده