تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۷
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۲۶۰۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجازه دسترسی کمیسیون بورس آمریکا به چت‌های کارکنان ریپل

‌می‌متالز - ریپل از قاضی مجوز گرفته است تا اطلاعات مربوط به پیام‌های کارکنان خود در پیام‌رسان «اسلک» را به‌طور کامل به کمیسیون بورس آمریکا ارائه کند. این شرکت مدعی شده است که تهیه این اطلاعات هزینه‌ای یک میلیون دلاری دارد. به گزارش کوین تلگراف، سارا نتبرن، قاضی پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، به شرکت ریپل مجوز داده است تا یک میلیون پیام مربوط به کارکنان خود در اسلک را که در گزارش قبلی از ارائه آن‌ها خودداری شده بود، به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کند.

به گزارش می‌متالز، با وجود اینکه ریپل ادعا می‌کند ارائه تمام پیام‌های موجود در اسلک هزینه‌ای یک میلیون دلاری برای این شرکت در پی دارد، قاضی اعلام کرده است که این پیام‌ها شواهدی ضروری و خاص برای رسیدگی به پرونده شکایت کمیسیون بورس از ریپل است که در آن، این شرکت چند میلیارد دلاری متهم به فروش غیرقانونی توکن‌های «XRP» به صورت اوراق بهادار ثبت‌نشده است. کمیسیون بورس آمریکا در دسامبر ۲۰۲۰ (آذر ۹۹) شکایتی را علیه ریپل و مدیران این شرکت یعنی کریس لارسن و برد گارلینگهاوس تنظیم و آن‌ها را متهم کرد که توکن‌های XRP را که از نظر این کمیسیون اوراق بهادار محسوب می‌شوند، بدون ثبت به فروش رسانده است. بر اساس گزارش «Law ۳۶۰»‌کمیسیون بورس آمریکا روز ۹ اوت (۱۸ مرداد) درخواست اصلی خود را برای الزام ریپل به دادگاه ارائه کرد و مدعی شد که پیام‌های ردوبدل‌شده میان کارکنان این شرکت «مربوط به ادعا‌ها و دفاعیه‌های هر دو طرف دعوی است و با ملزومات پرونده تناسب دارد». کمیسیون بورس همچنین اعلام کرد که ریپل باید علاوه بر پیام‌های موجود در اسلک، پیام‌های مربوط به ۲۲ ایمیل سازمانی خود را هم به دادگاه ارائه کند. کمیسیون بورس ماه گذشته به قاضی نتبرن گفته بود که فایل مربوط به پیام‌های اسلک که از سوی ریپل ارائه شده است ناقص به نظر می‌رسد. ریپل ابتدا این موضوع را تکذیب کرد، اما کمی بعد مدعی شد که اشتباهی در پردازش اطلاعات رخ داده و در نهایت باعث شده این شرکت تنها بخش کوچکی از پیام‌های مربوطه را پردازش کند و بیش از یک میلیون پیام مفقود شود. کمیسیون بورس آمریکا در واکنش به این موضوع اعلام کرد که کوتاهی ریپل در ارائه کامل داده‌های مربوط به پیام‌های کارکنانش در اسلک به‌شدت زیان‌بار بوده و اطلاعاتی که این کمیسیون از ریپل دریافت کرده نشان می‌دهد که بقیه پیام‌ها هم بسیار مهم هستند. کمیسیون بورس گفته است: این پیام‌ها شامل گفتگو‌هایی درباره تمایل ریپل به ایجاد نوسان در معاملات XRP، تاثیر اعلامیه‌ها و دخالت‌های ریپل بر قیمت XRP و همچنین ارتباط [خود]شرکت با این موضوع، ارتباط و اهمیت محوری فروش XRP و تجارت کلی شرکت ریپل و وضعیت قانونی توکن XRP است.

ریپل گفته است که حکم دادگاه برای ارائه پیام‌های مربوط به کارکنان این شرکت، با توجه به هزینه یک میلیون دلاری و زمان چند ماهه‌ای که صرف تهیه آن‌ها می‌شود، کاری ناعادلانه و غیرمنطقی است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده