تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۲۸۰۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیگنال مثبت برای رمزارز‌ها / فشار به بورس آمریکا برای تصویب ETF بیت‌کوین!

‌می‌متالز - شرکت خدمات مالی چند ملیتی فیدلیتی در حال مذاکره با کمسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای تصویب EFT بیت‌کوین است.

به گزارش می‌متالز، شش نفر از مدیران ارشد این شرکت و تام جسوپ، رئیس بخش دیجیتال این شرکت با برخی از مدیران کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا جلسه‌ای خصوصی برگزار کردند و دلایل خود برای تصویب ETF بیت‌کوین را با آن‌ها مطرح کردند. این دلایل شامل افزایش تقاضا برای دارایی‌ها دیجیتال، پیش گامی کشور‌های دیگر در حوزه ارز دیجیتال و افزایش پذیرش بیت‌کوین توسط نهاد‌های دولتی است.

این شرکت چند ملیتی در جلسه خصوصی با مدیران بورس مزایای تایید بیت‌کوین را بیان کرد و نسبت به پذیرش بیت‌کوین در کشور‌هایی مانند کانادا، سوئیس و آلمان هشدار داد.

رئیس کمسیون بورس آمریکا ماه گذشته اعلام کرده بود احتمالا بیت‌کوین فقط در معاملات آتی پذیرش شود.

در سال ۱۹۲۹ در پی سقوط بازار بورس آمریکا قانون ۱۹۳۳ به منظور جلوگیری از زیان سرمایه‌گذاران تصویب شد، اما شرکت فیدلیتی عقیده دارد این قانون به شدت سختگیرانه است و بازار‌های مالی اکنون شفاف‌تر شده‌اند.

این شرکت در بیانیه‌ای نوشت: «ما معتقدیم که بازار بیت‌کوین بالغ شده و سرمایه‌گذاران باید بتوانند به این دارایی دسترسی داشته باشند. بازار به حجم قابل توجهی رسیده و نقدشوندگی بالایی دارد که این دو مورد از استاندارد‌های اصلی سازمان بورس و اوراق بهادار است.»

این شرکت در اوایل سال ۲۰۲۱ درخواست ETP بیت‌کوین داد، اما هنوز پاسخی از کمسیون بورس دریافت نکرده و از اول سال ۲۰۲۱ تا به امروز بیش از ۲۱ شرکت برای ثبت ETP درخواست ثبت کرده‌اند.

شرکت فیدلیتی قصد دارد تعداد کارمندان خود در بخش دارایی‌های دیجیتال را تا ۷۰ درصد افزایش دهد.

کمسیون بورس آمریکا تصمیم‌گیری برای تصویب ETF بیت‌کوین را به تعویق انداخت، اما بسیاری از شرکت‌های خصوصی بزرگ و کمپانی‌های خصوصی در حال فشار اوردن به کمسیون بورس برای تصویب ETF بیت‌کوین هستند.

تصویب ETF بیت‌کوین حامیان زیادی دارد و احتمالا به زودی کمسیون بورس آمریکا این ETF را تصویب می‌کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده