تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۲۲۶۱۳۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسین زهی:

اجرای قانون جهش تولیدمسکن قیمت‌های نامتعارف بازار را به تعادل می‌رساند

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس معتقد است از آنجا که ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای رئیسی بود، "قانون جهش تولید و تامین مسکن" راه را برای دولت سیزدهم تسهیل می‌کند البته اجرای قانون فوق همت دولت را می‌طلبد.

به گزارش می‌متالز، اسماعیل حسین زهی با اشاره به مزایای "قانون جهش تولید و تامین مسکن" گفت: این طرح که به تایید شورای نگهبان رسیده است علاوه‌بر تولید مسکن می‌تواند قیمت‌های نامتعارف مسکن را به تعادل رسانده و امید را در بین مردم تسریع خواهد داد.

نماینده مردم خاش، میر جاوه، بخش‌های نصرت‌آباد و کورین در مجلس شورای اسلامی تامین منابع مالی را یکی از سازوکار‌های پیش‌بینی شده در قانون جهش تولید مسکن عنوان کرد و افزود: مالیات بر زمین‌های بایر یا زمین‌های رها شده در شهرها، سوداگری را از بازار مسکن حذف کرده و به مسائل مصرف‌کننده واقعی رسیدگی می‌شود.

به گفته وی در قانون جهش تولید مسکن به ۳ جنبه تامین منابع مالی، تسهیل شرایط ساخت و ساز و کنترل قیمت برای رفع مشکلات حوزه مسکن توجه شده است.

حسین زهی ادامه داد: "حمایت از انبوه‌سازان و فعالان حوزه مسکن"، "حرکت به سمت صنعتی‌سازی" و "حرکت به سمت اجاره‌داری حرفه‌ای" ازجمله اقداماتی است که کشور‌های موفق در حل مشکل مسکن آن‌ها را به کار گرفته‌اند که در قانون نیز به این موارد توجه شده است.

این نماینده مجلس معتقد است از آنجا که ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی یکی از وعده‌های انتخاباتی آقای رئیسی بود، این قانون راه را برای دولت سیزدهم تسهیل می‌کند البته اجرای "قانون جهش تولید و تامین مسکن" همت دولت را از زوایای مختلف می‌طلبد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به‌عنوان مثال دولت باید ۲۵۰ هزار هکتار اراضی قرار گرفته در حریم و محدوده شهر‌ها را -که در اختیار سازمان‌ها و ارگان‌ها هستند- پس گرفته و به وزارتخانه راه و شهرسازی واگذار کند تا صرف ساخت و ساز مسکن شوند، البته ما در این قانون برای وادار کردن سازمان‌های دولتی به واگذاری اراضی، جرم‌انگاری کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده