تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۲۶۲۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
یوسفی مطرح کرد:

قانون جهش تولید مسکن راهکاری موثر برای پشتیبانی تولید

‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه مجلس اقدامات مجلس یازدهم برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها را تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، مجتبی یوسفی درباره اقدامات مجلس یازدهم برای تحقق شعار سال جاری گفت:برخی مقررات وجود دارد که مانع رفع مشکلات اقتصادی کشور است بطور مثال امضا‌های طلایی که با استناد به برخی از قوانین برای موافقت یا انجام برخی از امور خاص صورت می‌گیرد و باعث ایجاد مشکلات برای بخش تولید شده است.

وی افزود: متاسفانه به دلیل مشکلات عدیده ناشی از تورم در قانون گذاری بعضی از بخش‌ها متاسفانه موانع در دولت دوازدهم برای تولید کنندگان بیشتر شد و راه را برای دلالان باز کرد.

یوسفی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که باید به آن توجه شود به سرانجام رسیدن طرح مالیات بر عایدی سرمایه است از طرفی اجرای قوانینی مانند قانون جهش تولید مسکن به حمایت از انبوه سازان و تولید مسکن منتهی می‌شود.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد:پیگیری اصلاح قوانین مالیاتی یا قانون بانکداری از دیگر اقدامات مجلس است که می‌توان در راستای رفع موانع تولید بر شمرد چرا که عملکرد ضعیف بانک‌ها خودشان مانع تولید هستند.

وی عنوان کرد: متاسفانه بیشترین توجه بانک‌ها به سفته بازی و بنگاه داری است به همین دلیل عملا شاهد عدم حمایت از تولیدکنندگان هستیم.

یوسفی اظهار کرد: از طرح‌های مهم دیگری که در راستای حمایت از تولیدکنندگان در مجلس یازدهم در دست پیگیری است می‌توان به بحث طرح امنیت غذایی در حوزه کالا‌های اساسی و کشاورزی اشاره کرد که موادی از آن مصوب شده است.

وی ادامه داد: تعدد تصمیم سازی و تصمیم گیری ناخودآگاه موانع زیادی را در پیش روی تولید کنندگان قرار می‌دهد؛ از طرفی دیگر در بحث مالیات بر عایدی سرمایه برخی‌ها سعی می‌کنند با طرح اشکالات غیر واقعی مانع شوند. این در حالی است که در این طرح به وضوح گفته شده که هر گونه سفته بازی و دلال بازی در سکه، مسکن و ارز ممنوع بوده و باید با آن برخورد شود.

وی افزود: کسی که شغلش فروش خودرو بود و نمایشگاه دار است یا مشاور املاک شامل مالیات بر عوایدی سرمایه نمی‌شود به شرط این که کسب و کار فعلی خود را این موارد اعلام کند. /

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده