تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۲۲۵۹۳۱
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

سود تسهیلات برنامه جهش تولید مسکن افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به معرفی ۶۰ هزار نفر برای دریافت وام ۱۰۰ میلیونی مسکن گفت: آماده مشارکت در اجرای قانون جهش تولید مسکن هستیم.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا سهرابی یادآور شد: مسال تسهیلات مسکن روستایی برای احداث، بهسازی و مقاوم‌سازی ۲۰۰ هزارواحد مسکن روستایی برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات از طرف بانک‌های عامل ابلاغ شد، افزود: هم‌اکنون نزدیک ۶۰ هزار واحد به بانک‌های عامل معرفی شدند و حدود ۱۰ هزار واحد با بانک‌های عامل قرارداد امضا کرده و تسهیلات را دریافت کردند.

وی یادآور شد: در قانون جهش تولید مسکن به صراحت قید شده که احداث و بهسازی و نوسازی ۲۰۰ هزار واحد روستایی از جهش تولید مسکن جداست. بر اساس برنامه‌های تعریف و تعیین شده، بنیاد مسکن همواره اعلام کرده چنانچه در شهر‌های کوچک و شهر‌های تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت امکان مشارکت بنیاد فراهم شود، آمادگی برای احداث مسکن و مشارکت در اجرای طرح وجود دارد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن، اعلام کرد: ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی طبق قانون برنامه ششم توسعه و قانون دائمی قانون ساماندهی اجرا می‌شود. چنانچه مصوب شود تا در شهر‌های با جمعیت بالاتر اجرا شود احتمال آنکه سود تسهیلات بیشتر و گرانی کمتری داشته باشد نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه هنوز برنامه نهایی مشارکت بیناد مسکن در اجرای قانون جهش تولید مسکن، ابلاغ نشده است، توضیح داد: پیشنهاد‌هایی از سوی وزارت راه و شهرسازی در حال تنظیم است که در ۱۰ روز آینده معین و اعلام خواهد شد. مقرر شده تا در جهش تولید مسکن سود تسهیلات بیشتر باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده