تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۱
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۲۶۱۹۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
از چهار محل پیشنهاد داد:

افزایش سرمایه ۹۷۱، ۲۰۰ و ۱۵۰ درصدی نخستین شرکت فرابورسی و دو سهم دیگر

‌می‌متالز - نخستین شرکت پذیرفته شده در فرابورس به همراه دو سهم دیگر از برنامه افزایش سرمایه ۹۷۱، ۲۰۰ و ۱۵۰ درصدی از چهار محل خبر دادند.

به گزارش می‌متالز، سه شرکت مرجان کار، بیمه پاسارگاد و فرآورده‌های نسوز ایران به ترتیب از برنامه افزایش سرمایه ۹۷۱، ۲۰۰ و ۱۵۰ درصدی از چهار محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی یا آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی، تجدید ارزیابی، سود انباشته و سایر اندوخته‌ها خبر دادند.

براین اساس، "کمرجان" که با حضور از مهر ۸۸ در فرابورس، نخستین شرکت پذیرفته شده در این بورس بشمار می‌رود در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۷ به ۷۵ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از دو محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی یا آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی و تجدید ارزیابی دارایی‌ها و صرف اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد خواهد شد.

همچنین "بپاس" درصدد است سرمایه فعلی را از ۲ به ۶.۱ هزار میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت فرابورسی از دو محل سود انباشته و سایر اندوخته‌ها به منظور حفظ نسبت توانگری مطلوب، رعایت ضوابط قبولی اتکائی موسسات بیمه مستقیم و انتقال سود حاصل از تسعیر ارز به حساب سرمایه صرف خواهد شد.

در این میان، "کفرا" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۸۰ به ۲۰۰ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت بورسی در صورت موافقت سازمان بورس از محل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعمال خواهد شد تا قادر به اجرا و عملیاتی کردن طرح احداث کارخانه آهک هیدراته و آهک دولومیتی در نهاوند و طرح توسعه فرآوری مواد اولیه صنعت نسوز در جمبزه جهت تولید انواع محصولات نسوز شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده