تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۶
بازدید: ۲۶۸
کد خبر: ۲۲۵۹۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش سرمایه گذاری در حوزه معادن استان آذربایجان غربی

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری ۲۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های جدید کشف شده در استان صادر گردیده است و ۶ محدوده اکتشافی در مرحله گواهی کشف و ۲۱ معدن جدید در این بازه زمانی وارد چرخه تولید شدند.

به گزارش می‌متالز، پریسا عابدپور گفت: طی ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۴ فقره پروانه اکتشاف برای محدوده‌های جدید کشف شده در استان صادر گردیده است همچنین ۶ محدوده اکتشافی در مرحله گواهی کشف و ۲۱ معدن جدید در این بازه زمانی وارد چرخه تولید شدند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی افزود: جهت بهره‌برداری از معادن یاد شده بیش از یک هزار و ۱۳۴ میلیارد ریال سرمایه‌‍گذاری از سوی بخش خصوصی استان انجام شده که زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵۹۶ نفر فراهم کرده است، از طرفی از این معادن سالانه بیش از ۳ هزار و ۴۸۸ تن انواع مواد معدنی استخراج خواهد شد.

عابدپور تصریح کرد: یک از دغدغه‌های اصلی سازمان در حوزه معادن استان جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی می‌باشد که در این راستا با حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی چند واحد فرآوری انواع مواد معدنی از جمله واحد کنسانتره سازی سنگ آهن برای اولین بار در استان در شهرستان بوکان و سنگبری‌های بزرگ مقیاس در شمال و جنوب استان در حال راه اندازی می‌باشند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان غربی تأکید کرد: در حال حاضر ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر با ذخیره قطعی بیش از یک هزار و ۱۳۸ میلیون تن و حجم سرمایه گذاری بیش از ۴ هزار و ۷۴۵ میلیارد ریال زمینه اشتغال مستقیم را برای ۵ هزار و ۱۷۹ نفر فراهم ساخته اند.

عابدپور در پایان اضافه کرد: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و عمل به شعار سال که از سوی ایشان به عنوان سال "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها" مزین شده است ۶۰ معدن راکد با حجم سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال به چرخه تولید بازگردانی شدند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده