تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۲۶۱۶۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

افزایش سرمایه ۱۳۰ درصدی شرکت فولاد سپید فراب کویر

‌می‌متالز - شرکت فولاد سپید فراب کویر در تاریخ ۲خرداد سال ۱۳۷۹ با نام شرکت بازرگانی بین المللی سپید فراب و با مسئولیت محدود در اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. موضوع فعالیت شرکت مذکور تولید میلگرد شاخه و کلاف صنعتی و ساختمانی می‌باشد. در دوره یکماهه منتهی به مرداد ۱۴۰۰، ۴۶ درصد فروش این محصول داخلی و ۵۴ درصد آن صادراتی می‌باشد.

 

افزایش سرمایه ۱۳۰ درصدی شرکت فولاد سپید فراب کویربه گزارش می‌متالز، میانگین تولید کل محصول میلگرد در شاخه و کلاف در هر ماه ۶۶ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۱۴۸ کیلوگرم می‌باشد که در یکماهه مرداد سال جاری ۲۱ درصد کمتر از میانگین تولید هر ماه تولید کرده است؛ و در همین دوره از تولید داخلی ۵۱ درصد محصول فروش رفته و از تولید صادراتی صد در صد محصول تولید شده به فروش رسیده است.

در دوره ۳ ماهه بهار سال ۱۴۰۰ حاشیه سود خالص شرکت ۱۳ درصد و در ۳ ماهه بهار سال گذشته حاشیه سود خالص ۱۷ درصد بوده که این نشان دهنده این نکته می‌باشد که شرکت در ۳ ماهه سال گذشته در کنترل مصارف مالی نسبت به منابع مالی بهتر عمل کرده است.

مهمترین عامل در بهای تمام شده محصولات این شرکت خرید شمش فولادی و آلیاژی است و نرخ آن تحت تأثیر بازار جهانی می‌باشد.

همچنین شرکت فوق در تاریخ ۲۷تیر سال جاری افزایش سرمایه ۱۳۰ درصدی از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و جلوگیری از خروج وجه نقد در جهت تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای در حال انجام ارائه داده است.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده