تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۲
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۲۶۱۹۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد:

رویه ثبت‌نام سهامداران حقیقی و حقوقی در سجام و وضعیت ایرانیان مقیم خارج

‌می‌متالز - مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی گفت: اجبار ثبت‌نام در سامانه سجام برای سهامداران حقیقی و حقوقی، تدریجی و همراه با زمان‌بندی در سه گروه سنی انجام خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین فهیمی با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی سجام بیش از ۳۹ میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه در این سامانه ثبت‌نام کردند، گفت: این سامانه با هدف ایجاد زیرساختی برای ارائه خدمات نوین به سهامداران به ویژه مشاهده متمرکز دارایی‌ها، توزیع سود و برگزاری مجامع الکترونیکی راه اندازی شده و افراد را از شناسایی‌های مکرر مشتری در کارگزاری‌ها و دیگر نهاد‌های مالی بی‌نیاز می‌کند.

وی افزود: درخواست از فعالان حقیقی بازار سرمایه این است که بصورت داوطلبانه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در سامانه سجام ثبت نام کنند تا بتوان خدمات کارآمدی به آن‌ها ارائه کرد. با توجه به درخواست تعداد زیادی از شرکت‌های کارگزاری و تماس‌های مکرر سهامداران با مرکز تخصصی ارتباط با بازار سرمایه، فرایند الزامی شدن ثبت نام در این سامانه، تدریجی و با تعیین زمان‌بندی در سه گروه سنی برای ثبت نام و احراز هویت خواهد بود تا نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود.

فهیمی درباره وضعیت ایرانیان مقیم خارج که در بازار سرمایه سرمایه گذاری کردند هم توضیح داد: تا زمانی که ساز و کار قابل اتکایی برای احراز هویت الکترونیکی آنان مهیا نشده باشد، ثبت نام در سامانه سجام برای این افراد الزامی نخواهد بود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده