تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۲۲۶۲۱۸
سرویس خبر : انرژی

ورود شرکت پترونت هند به حوزه پتروشیمی

‌می‌متالز - شرکت پترونت ال‌ان‌جی هند از برنامه‌اش برای ورود به عرصه فعالیت و تجارت در حوزه پتروشیمی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، براساس گزارش روزنامه هندی بیزینس استاندارد، تارون کاپور، مدیرکل دفتر وزارتی وزیر نفت هند گفت: پترونت ال‌ان‌جی در نظر دارد برای جلوگیری از ریسک‌های معاملات در بازار گاز وارد تجارتی با حاشیه سود بالا شود، از این رو برای ساخت یک مجتمع پتروشیمی را در داهج (Dahej) واقع در گجرات برنامه‌ریزی کرده است.

کاپور در گزارش سالانه این شرکت آورده است که پترونت ال‌ان‌جی در حال حرکت به‌سوی توسعه و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های تجاری خود و بررسی تأسیسات واردات اتان/ پروپان در پایانه داهج است.

وی گفت: پترونت ال‌ان‌جی همچنین برای اجرای یک طرح پتروشیمی با خوراک پروپان وارداتی در پایانه ال‌ان‌جی داهج برنامه ریزی کرده است.

مدیرکل دفتر وزارتی وزیر نفت هند ادامه داد: ورود به عرصه پتروشیمی ادغامی پیشرو در راهبرد پترونت‌ال‌ان‌جی خواهد بود، به‌طوری که برای هماهنگ‌سازی با پروژه ساخت اسکله سوم و یک شعبه لند بانک (Land Bank) در پایانه داهج برنامه‌ریزی شده است.

با این حال، کاپور به جزئیات برنامه ساخت این مجتمع پتروشیمی از جمله رقم سرمایه‌گذاری و وسعت آن اشاره‌ای نکرد.

از نظر حجم، بازار پتروشیمی در هند ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است و برآورد می‌شود که تا سال ۲۰۲۵ این رقم به ۴۹ میلیون و ۶۲۰ هزار تن برسد و با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) ۶.۱۴ درصد در بازه سال مالی ۲۰۲۱ تا سال ۲۰۲۵ روبه‌رو باشد.

۵۰ درصد شرکت پترونت‌ال‌ان‌جی متعلق به پالایشگاه‌های دولتی ایندین‌اویل و باهارات پترولیوم، شرکت گاز جیل هند و شرکت نفت و گاز اوان‌جی‌سی است.

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده