تاریخ: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۴۹
کد خبر: ۲۲۶۲۴۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش بیش از ۲ برابری فروش محصولات پتروشیمی خراسان در پنج ماهه امسال

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مجتمع صنعتی پتروشیمی خراسان در پنج ماهه امسال موفق به فروش محصولات خود به ارزش ۱۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲ برابر افزایش دارد.

به گزارش می‌متالز، حسین حاجی بیگلو اظهار داشت: ارزش فروش محصولات این شرکت صنعتی در این بازه زمانی در سال گذشته معادل پنج هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بود و تولید اوره نیز در این مدت ۱۱ هزار تن نسبت به سال ۹۹ افزایش داشته و به رقم ۱۰۰ هزار تن رسید.

وی اظهار داشت: پتروشیمی خراسان تنها مجتمع صنعتی شمال شرق کشور است که اوره، آمونیاک و کریستال ملامین تولید می‌کند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با بیان اینکه پتروشیمی خراسان، مستقر در بجنورد، برای چهار هزار نفر اشتغال پایدار مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است، بیان کرد: این مجتمع صنعتی از پیشرفته‌ترین واحد‌های تولیدکننده آمونیاک، کود شیمیایی اوره، ملامین و ازت در کشور است.

حاجی بیگلو یادآوری کرد: شرکت سهامی پتروشیمی خراسان، بزرگترین مرکز تولید محصولات شیمیایی شمال و شمال شرق کشور، در اردیبهشت سـال ۱۳۷۱ در بجنـورد، مرکـز استـان خراسـان شمالـی تأسیـس و از خــرداد ۱۳۷۵بـه بهره برداری رسید.

وی گفت: این مجتمع در ۱۷ کیلومتری جاده اصلی بجنورد - شیروان و در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار احداث گردیده و دارای واحد‌های تولید آمونیاک، اوره، کریستال ملامین و یوتیلیتی می‌باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در پایان تصریح کرد: ظرفیت تولید سالانه آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در این مجتمع به ترتیب ۰۰۰ر۳۳۰، ۰۰۰ر۴۶۵ و ۰۰۰ر۲۰ تن می­ باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده