تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۰۹
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۲۲۶۳۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
استاندار قزوین:

اجازه احداث صنایع فولادی در قزوین داده نمی‌شود/ مجوز صنایع فولاد در قزوین مربوط به احداث انبار بود

‌می‌متالز - استاندار قزوین گفت: با احداث صنایع آب بر از جمله فولاد مخالفت شده و درخواست یکی از واحد‌های فولادی که مورد اعتراض نماینده قزوین نیز قرار گرفت مربوط به توسعه این صنایع نبوده و صرفا با ایجاد انبار‌های جدید موافقت شده است.

به گزارش می‌متالز، هدایت الله جمالی پور در جلسه شورای برنامه ریزی استان که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات استانداری برگزاری شد، گفت: در راستای ارتقای خدمات رسانی و ایجاد زیرساخت‌های عمومی پیگیر تبدیل شدن ناحیه شهری مهرگان به شهر هستیم که برای شهروندان آن ناحیه نیز تبعات مثبتی را به همراه خواهد داشت.

استاندار قزوین درباره احداث کارخانه‌های فولاد در استان عنوان کرد: محیط زیست باید برای آیندگان حفظ شود و باید نسبت به آن دغدغه داشته باشیم؛ از این رو علی رغم درخواست‌ها و و فشار‌های موجود با حضور صنایع فولادی در استان مخالف شده است.

وی ادامه داد: درخواست یکی از واحد‌های فولادی که مورد اعتراض نماینده قزوین نیز قرار گرفت مربوط به توسعه این صنایع نبوده و صرفا با ایجاد انبار‌های جدید موافقت شده است.

برخی به دلیل منفعت شخصی در فعالیت سرمایه گذاران گردشگری اخلال ایجاد می‌کنند

نماینده عالی دولت در استان قزوین بیان کرد: در دریاچه اوان پنج هکتار با درنظر گرفتن مسائل زیست محیطی و منافع ساکنین منطقه برای ایجاد طرح‌های گردشگری به سرمایه گذار واگذار شده که به طور کلی دارای منافع عمومی است؛ البته برخی افراد به دلیل منفعت شخصی برای سرمایه گذاران مزاحمت ایجاد کرده و در کار سرمایه گذاران و اقتصاد گردشگری در استان اخلال ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه در اجرای سیستم زیرساخت داده‌های مکانی اطلاعات بروز شده برای مدیران به اشتراک گذاشته می‌شود گفت: در اختیار داشتن داده‌ها در نظام برنامه ریزی و توسعه نقش مهمی را ایفا می‌کند و از این رو لازم است دستگاه‌های مختلف برای اجرایی شدن آن با سازمان برنامه و بودجه همکاری داشته باشند.

جمالی پور با اشاره به تشکیل دولت جدید و سخت بودن کار آن‌ها در شرایط موجود عنوان کرد: باید از توانایی مدیران به عنوان سرمایه‌های انسانی بهره برد که در دولت جدید به این موضوع توجه شده است.

وی گفت: لازم است در منافع ملی از نگاه‌های جریانی و سیاسی اجتناب کرد؛ چرا که موفقیت و ساختن کشور با همدلی و انسانی به دست می‌آید و تحقق این امر توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده