تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۲
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۲۲۶۴۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تثبیت قیمت سکه در کانال ۱۲ میلیون تومان

‌می‌متالز - قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (سه شنبه) در بازار تهران با وجود کاهش نرخ جهانی طلا با ۴۰ هزار تومان افزایش نسب به روز قبل به ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، در ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز ارزش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۴۰ هزار تومان رشد نسبت به روز گذشته (۱۵شهریور ماه) به ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین امروز نیم سکه بهار آزادی ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۷۲۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۱۶۵ هزار تومان رسید. قیمت هر مثقال طلا نیز پنج میلیون و ۴۷ هزار تومان شد.

همچنین هر انس جهانی طلا امروز یک هزار و ۸۱۸ دلار و ۴۵ سنت قیمت خورد.

مهم‌ترین عوامل موثر در رشد قیمت طلا و سکه، بالا رفتن دلار و انس جهانی است. براین اساس قیمت دلار طی هفته گذشته روند نزولی داشته و چند روزی است در صرافی بانکی در کانال ۲۶ هزار تومان آرام گرفته است و انس جهانی امروز تقریبا با ۸ دلار کاهش قیمت یک هزار و ۸۱۸ دلار و ۴۵ سنت معامله می‌شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده