تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۳۷۰
کد خبر: ۲۲۶۵۱۲
سرویس خبر : انرژی
حسنوند در جمع خبرنگاران:

نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است/ نظارت مجلس بر برنامه‌های وزارت نیرو برای حل معضل کمبود آب و برق

‌می‌متالز - نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است/نظارت مجلس بر برنامه‌های وزارت نیرو برای حل معضل کمبود آب و برق

به گزارش می‌متالز، فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه) پس از حضور وزیر نیرو در کمیسیون متبوعش در جمع خبرنگاران، گفت: اصلاح ساختار وزارت نیرو، استفاده از بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حوزه آب و برق و تکلیف قانونی و الزام صنایع همچون فولاد، سیمان، آلومینیوم، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها به احداث نیروگاه ازجمله موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه به شمار می‌آیند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درباره صادرات، قیمت‌گذاری برق و نگرانی سرمایه‌گذاران در این زمینه نیز بحث‌های انجام شد، افزود: استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر، حمایت از بخش خصوصی در این حوزه و جلوگیری از تلفات برق از موضوعات دیگر مطرح شده در جلسه امروز بود.

وی ادامه داد: در حوزه آب نیز بحث‌های کلی درباره انتقال آب دریا به برخی از مناطق، استفاده از آب ژرف و اتمام پروژه‌های نیمه تمام آب و فاضلاب صورت گرفت.

به گفته حسنوند در این جلسه قرار شد؛ کمیته مشترکی مابین وزارت نیرو و کمیسیون انرژی برای استفاده از ظرفیت‌ها در برنامه هفتم توسعه تشکیل شود، همچنین مجلس بتواند در برنامه بودجه سال آینده وزارت نیرو را بیشتر پشتیبانی کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگرانی مردم درباره آب و برق جدی است لذا باید با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت این نگرانی‌ها را بر طرف کرد، گفت: در این جلسه مقرر شد؛ وزارت نیرو برنامه کوتاه یکساله برای عبور از زمستان و تابستان آینده و برنامه‌ای میان مدت چند ساله خود را برای مقابله با معضل کمبود آب و برق به مجلس ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده