تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۲۷۵۶۰
سرویس خبر : انرژی

بحران گاز صنایع جدی است؟ / پیش بینی سود شش ماهه پتروشیمی‌ها در دستان مدیران گاز

‌می‌متالز - بحران قطعی گاز در ادامه بحران برق مهمترین چالش امروز شرکت‌های صنعتی و معدنی است و گزارشات شش ماهه و پیش بینی سود سهام این شرکت‌ها در دستان و قلم مدیران ارشد شرکت گاز در مدیریت این شریان حیاتی است.

به گزارش می‌متالز، مشترکان اصلی گاز در ایران، پالایشگاه ها، پتروشیمی ها، نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و صنایع مادر از جمله صنایع فولادی و سیمانی هستند که زندگی و مرگشان با گاز عجین شده است.

طبق اظهارات مدیران ارشد دولتی میزان مصرف گاز در شش ماه دوم سال بیش از ۱۵ درصد افزایش خواهد یافت. بحران قطعی گاز در ادامه بحران برق مهمترین چالش امروز شرکت‌های صنعتی و معدنی است و گزارشات شش ماهه و پیش‌بینی سود سهام این شرکت‌ها در دستان و قلم مدیران ارشد شرکت گاز در مدیریت این شریان حیاتی است.


نیاز گاز مستمر برای تولیدات شرکت‌ها


سید اسماعیل موسوی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید اظهار کرد: صنایع در ایران برای ادامه روند تولید محصولات خود نیازمند گاز هستند و در صورت قطع گاز در برخی از این کارخانه‌ها امکان جایگزین شدن سوخت و ادامه تولید هرچند به شکل محدود وجود دارد، اما صنایعی همچون پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها مواد اولیه و اصلی تولیدات محصولاتشان گاز است و در صورت کمبود گاز و قطع خوراک پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها در نهایت تولیدات این شرکت‌ها صفر می‌شود، از این منظر باید فکری به حال عرضه مستمر گاز به کارخانجات شود.


فرهنگ مصرف بهینه گاز مدیریت شود


وی در ادامه افزود: فرهنگ مصرف بهینه گاز در ایران باید نهادینه شود. بخش بزرگی از مصرف گاز در کشور در قالب مصرف نادرست از بین می‌رود. با مدیریت درست و آموزش شهروندان می‌توان با جلوگیری از اسراف و نهادینه کردن الگوی مصرف درست، بخشی از این گاز را به چرخه صنعت اضافه کرد و چراغ کارخانه‌ها را روشن نگه داشت.

وی بیان کرد: صنایع پتروشیمی تخت جمشید در حال حاضر هر سه خط تولید این مجموعه در سرویس هستند و این شرکت در سال جاری در فرابورس پذیرش شده و دارای سرمایه ۶۵۰۰ میلیارد ریالی است.


شناسایی سود ۷ هزار میلیارد ریالی


وی در ارتباط با برنامه‌های توسعه‌ای شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید نیز گفت: در سال مالی جاری نزدیک به ۷ هزار میلیارد ریال سود شناسایی کردیم. تاکنون خوراک اصلی این شرکت از شرکت پتروشیمی امیرکبیر تبریز فراهم می‌شد که با طرح توسعه‌ای مشکل تامین خوراک این شرکت حل می‌شود و می‌توانیم عملکرد بهتری نسبت به قبل داشته باشیم.


گشایش نماد در دستور کار است


مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید در ادامه بیان کرد: گشایش نماد سهام شرکت صنایع پتروشیمی تخت جمشید را در دستور کار داریم، ضمن آنکه با مصوبه هیات‌مدیره و موافقت سهامداران سه مخزن کروی برای پتروشیمی تخت جمشید احداث کرده‌ایم؛ برنامه داریم خوراک آن‌ها را در پایین‌ترین قیمت تامین کرده و حتی المقدور از تهیه خوراک در زمانی که قیمت‌های بین‌المللی آن بالاست، اجتناب کنیم تا از این طریق حاشیه سود شرکت را افزایش دهیم.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده