تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۲۶۶۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

روند طلا و دلار چگونه خواهد بود

می متالز - مدیر عامل یک شرکت معدنی بر این باور است که طلا و نقره به زودی در بازارهای جهانی خواهند درخشید، اما در عین حال یک موسسه سرمایه گذاری سوئیسی نسبت به شکسته شدن سطح حمایتی 1200 دلاری برای هر اونس طلا هشدار داده است.
روند طلا و دلار چگونه خواهد بود

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو نیوز، توماس اسمینک رئیس شرکت معدنی برودوی گلد اعتقاد دارد روند صعودی ارزش دلار آمریکا چندان پایدار نخواهد بود و با کاهش ارزش دلار بار دیگر شاهد درخشش طلا و نقره در بازارهای بین المللی خواهیم بود، چراکه کسری بودجه آمریکا به زودی موجب کاهش شدید ارزش دلار و افزایش تورم خواهد شد و این مساله تقاضا برای دارایی های امن مثل طلا و نقره را افزایش خواهد  داد.

 

از سوی دیگر به نظر می رسد لحن بیانیه نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار در بازارهای بین المللی داشته است. این مساله فشار زیادی را بر قیمت کالاهای راهبردی به خصوص طلا وارد کرده است. البته به نظر می رسد قیمت طلا حداقل تا زمان نشست دسامبر و افزایش احتمالی نرخ بهره تحت فشار قرار داشته باشد.

 

در شرایط فعلی با اینکه ما شاهد قوی ماندن دلار هستیم تنها عواملی که می توانند به رشد اونس کمک کنند تنش های ژئوپلتیکی از جمله برگزیت و مورد بودجه ای ایتالیا خواهد بود.

 

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار و سیاست های پولی بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.

 

البته موسسه سرمایه گذاری ام کی اس سوییس اعلام کرد: اگر روند صعودی ارزش دلار آمریکا ادامه پیدا کند، طلا قادر به حفظ سطح حمایتی 1205 دلاری و سپس 1200 دلاری نخواهد بود و اگر طلا نتواند سطح حمایتی 1200 دلاری را حفظ کند به زودی تا سطح حمایتی 1195 و سپس 1180 دلاری کاهش خواهد یافت.

 

به اعتقاد تحلیلگران بازارهای بین المللی، قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و سیاست های پولی بانک های مرکزی جهان قرار خواهد داشت.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده