تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۲۶۶۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه معاملاتی روز گذشته اتفاق افتاد؛

معامله ۲۱ هزار قرارداد در بازار سلف مصرف کنندگان برق بورس انرژی

‌می‌متالز - در جلسه معاملاتی روز گذشته در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت به ارزش ۹۴۸ میلیون و ۲۵۹ هزار ریال توسط شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا معامله شد.

به گزارش می‌متالز، در جلسه معاملاتی روز گذشته در بازار فیزیکی برق بورس انرژی ایران۹۶۰۰ قرارداد معادل یک میلیون و ۶۲۲ هزار و ۴۰۰ کیلووات ساعت به ارزش ۹۴۸ میلیون و ۲۵۹ هزار ریال توسط شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا، برای دوره تحویل هفتگی شهریور ۱۴۰۰ عرضه و مورد معامله قرار گرفت.

بازار سلف مصرف کنندگان بزرگ برق بورس انرژی ایران نیز شاهد معامله ۲۱ هزار قرارداد معادل یک میلیون و ۶۳۸ هزار کیلووات ساعت به ارزش یک میلیارد و ۱۰۷ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال بود. در روز گذشته، قیمت متوسط معامله ۶۷۶ ریال بود.

همچنین، در بازار عمده فروشی برق و بازار مصرف کنندگان بزرگ برق (بازار خرده فروشی برق) نیز نماد‌های بارپیک روزانه، بارپایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه ۱۴۰۰/۰۷/۱۵ گشایش یافتند.

همچنین در بازار عمده فروشی برق و بازار مصرف کنندگان بزرگ برق (بازار خرده فروشی برق) نماد‌های بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه و نماد‌های بار پیک هفتگی، بار پایه هفتگی، میان باری هفتگی و کم باری هفتگی ۱۴۰۰/۰۶/۲۰ پایان جلسه معاملاتی دیروز متوقف و فرآیند تحویل آن‌ها آغاز شد.

علاوه بر این امروز در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قرارداد‌های با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، در نماد (سنفت۰۰۷) ۶۲ هزار قرارداد با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و ۳۲ میلیون و ۶۷۲ هزار ریال و در نماد (سنفت۰۱۰) ۳۸ هزار قرارداد با ارزش ۶۱۶ میلیارد و ۳۲۲ میلیون ریال معامله شد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده