به گزارش میمتالز، غلامرضا شریعتی با اشاره به اینکه طبق قانون هوای پاک سازمان استاندارد موظف به تحلیل کیفیت سوخت در کشور است، گفت: البته وزارت نفت نیز مکلف به ارائه مکرر نتایج بررسیهای سوخت است. در همین ارتباط ارزیابی سازمان استاندارد نشان میدهد در سال ۹۹ کیفیت بنزین در کشور بهبود پیدا کرده، اما هنوز در برخی شاخصها فاصله داریم.
وی افزود: عدد اکتان هم در کلانشهرها و هم در سایر شهرها با اعداد اعلامی منطقی نیست؛ با پیگیری و مکاتبات سازمان استاندارد اعلام کردند که براساس اندازهگیری این اعداد منطقی شده است. در گازوئیل و گاز هم متاسفانه رو به بهبود نبودیم و در پارامتر گوگرد با استاندارد اختلاف بسیار معناداری داریم و با این شرایط در زمستان با مشکل مواجه میشویم.
شریعتی با اشاره به پلتفرمهای جدید شرکتهای خودروسازی بیان کرد: ایران خودرو وعده سال ۱۴۰۱ را برای ارائه پلتفرم جدید در نظر گرفته و سایپا تا پایان سال آن را عرضه خواهد کرد. درباره خدمات پس از فروش ۵ استاندارد تشویقی داریم که در برخی موارد مثل حوزه خودرو به سمت اجباری شدن آن حرکت کردیم. ما در ساختار جدید پیشنهادی اداره ملی به نام خودرو و نیرو محرکه نداریم، امروز ۳ تا ۴ نفر باید کل استانداردهای خودرویی کشور را کنترل کنند.
وی تصریح کرد: استانداردهای اعلامی برای حوزه خودرو گاهی در حوزه قطعه و گاهی برای سیستم است. حوزه خدمات نمایندگیهای شرکتهای خودروسازی هم باید مورد بررسی و نظارت قرار گیرند. البته موضوع QR کد را پیگیری میکنیم تا ردیابی قطعه و شناسایی قطعه به راحتی امکان پذیر باشد.
شریعتی با اشاره به برخی استانداردهای تعلیق شده در حوزه تولید خودرو گفت: بنا بود در یک برنامه زمانبندی شده خودروسازها به سمت تامین این قطعات حرکت کنند. پلتفرم قدیمی این خودروها استاندارد کردن آن را مشکل میکند. تا کنون بیش از هزار استاندارد ملی در این حوزه تدوین شده و واحدها متعهد به توسعه پلتفرمهای جدید شدهاند. ما در تلاشیم تا کیفیت خودروهای تولیدی را به سطح بینالمللی برسانیم. در خودروهای سنگین تمام استانداردها رعایت میشود.
منبع: تجارت نیوز