تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۲
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۲۷۰۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد

‌می‌متالز - طی حکمی از سوی وزیر صمت و با حضور معاون توسعه منابع و مدیریت این وزارتخانه، غلامعلی راستی به عنوان سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی معرفی شد.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا علیخانی در مراسم معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رشد بودجه سالجاری وزارت صمت، اظهار داشت: نسبت به سال گذشته ۱۱۲ درصد رشد داریم که در میزان رشد، چهارمین رتبه را در بین دستگاه‌های اجرایی کسب کرده ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به گام‌های مثبت این وزارتخانه در مسیر چابک سازی ساختار‌ها و فرایندها، گفت: با عنایت به تاکیدات مقام عالی وزارت نسبت به اصلاح ساختار و فرآیند‌ها در راستای چابک سازی مجموعه، این رویکرد در دستور کار وزارت صمت قرار دارد و به زودی نهایی شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

علیخانی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مطالبات استان‌ها را نیز در خصوص خدمات پرسنلی و مسایل رفاهی جامه عمل بپوشانیم.

نقش ۱۰ درصدی صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی در صادرات غیرنفتی کشور

در ادامه این نشست، علی جهانگیری با بیان اینکه تبریز زمانی قطب دوم صنعت کشور بود، افزود: اکنون علی‌رغم تنزل رتبه، اما همچنان جزو برترین‌ها هستیم.

معاون اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بیش از ۴ هزار واحد صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی پروانه‌دار در استان فعالیت می‌کنند، خاطر نشان کرد: آذربایجان شرقی در اقتصاد کشور نقش فراملی دارد چراکه تا ده درصد صادرات غیرنفتی کشور از این استان بوده که نشان دهنده اهمیت تولید و صنعت در این استان است.

وی با تاکید بر اینکه در دوران جنگ اقتصادی و تحریم، ارزآوری برای ما مهم است، گفت: به یک سازمان صمت متناسب با این اقتصاد نیاز داریم؛ در سه سال اخیر کل اقتصاد و صنعت کشور با عواقب جنگ اقتصادی دچار روزمرگی شد، اما تولید و اشتغال تعطیل نشد.

جهانگیری نرخ بیکاری سال ۹۹ را نسبت به سال ۹۸ بهتر دانست و ابراز داشت: نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی ۷.۳ درصد است که با فعال شدن یکصد واحد راکد و همچنین واحد‌هایی که زیر ظرفیت کار می‌کردند و امروز با تمام ظرفیت یا چند شیفته به کار بازگشته‌اند، نرخ بیکاری استان کاهش یافت.

آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی کشور را دارد

غلامعلی راستی، هم در پایان این نشست، با اشاره به اینکه وزارت صمت متشکل از ۵ وزارتخانه سابق است، افزود: در این حوزه باید اولویت‌های ویژه را به صورت جدی پیگیری کنیم تا حوزه صنایع، معادن و بازرگانی کشور با سرعت بیشتری رشد و توسعه یافته و دچار چالش نشود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی تنظیم بازار را مهم‌ترین اولویت در این سازمان کل عنوان کرد و افزود: نظارت بر بازار، توسعه صادرات استان و افزایش چشمگیر صادرات نسبت به سال‌های قبل، رفع موانع تولید و فعال سازی واحد‌های صنعتی و معدنی راکد و نیمه راکد مورد تاکید وزیر صمت است.

وی با بیان اینکه این استان رتبه اول ذخایر معدنی را با ۸.۲ میلیارد تن ذخایر داراست، اضافه کرد: ۷۰۰ واحد معدنی در استان داریم که پروژه نفلین سینیت از مهمترین آنهاست که قراردادش نهایی شده و با ذخیره ۵.۲ میلیارد تنی می‌تواند صنایع پایین دستی را هم فعال کند.

در پایان این نشست، حکم سرپرستی غلامعلی راستی با امضای وزیر صنعت، معدن و تجارت اهدا شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده