تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۱
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۲۲۷۳۸۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

فروش‌های فوق‌العاده سایپا افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش از احتمال اجرای دو طرح فروش فوق‌العاده توسط این گروه در ماه آینده خبر داد.

به گزارش می‌متالز، قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش از احتمال اجرای دو طرح فروش فوق‌العاده توسط این گروه در ماه آینده خبر داد. مجید باقری درخصوص وضعیت فروش سایپا گفت: «ما پرچمدار ایجاد تعادل در محصولات خودمان بودیم، تا جایی که دو هفته پیش سایت فروش خودروسازی سایپا را باز کردیم و بدون هیچ‌گونه محدودیتی که قبلا وجود داشت و بدون قرعه‌کشی اعلام کردیم؛ هرکس علاقه‌مند به خریداری محصولات سایپاست، برای تحویل در بازه زمانی زمستان ۱۴۰۰ و بهار ۱۴۰۱ می‌تواند ثبت نام کند.» وی افزود: «اتفاق جالب این بود که مردم نیز یک رفتار و واکنش کاملا منطقی به این فراخوان پیش‌فروش نشان دادند و هیچ هیجانی وجود نداشت. این در حالی بود که سایت ما برای فروش حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو باز شده بود و در طول ۱۸ روزی که سایت باز بود، بخشی از ظرفیت‌ها پر شد. یعنی ما هنوز ظرفیت خالی داشتیم. این نشان می‌دهد تلاش کردیم بازار خود را به ثبات قابل اتکایی برسانیم تا آن هیجانات کاذب از بین برود. اما یک‌باره مصوبه شورای رقابت اعلام شد و به‌خاطر این‌که سردرگمی در مشتریانمان ایجاد نشود، تا زمان تعیین تکلیف این مصوبه سایت پیش‌فروش خودمان را بستیم.»

برنامه فروش سایپا در نیمه دوم امسال

باقری درخصوص برنامه فروش سایپا در نیمه دوم امسال اظهار کرد: «برنامه کنونی ما این است که تا پایان سال و مادامی‌که ابهامات این مصوبه شفاف‌سازی نشده و جزئیات مباحث کارشناسی آن مشخص نیست، دیگر هیچ‌گونه پیش‌فروشی با موعد تحویل در سال ۱۴۰۰ نداشته باشیم. اما به‌مراتب تعداد فروش‌های فوق‌العاده خود را بیشتر می‌کنیم.» وی با بیان این‌که اخیرا نیز با حضور نهاد‌های نظارتی ۱۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه از محصولات خود را در قالب قرعه‌کشی با تحویل ۹۰ روزه عرضه کردیم، ادامه داد: «درصددیم در مهرماه نیز طرح فروش فوق‌العاده را اجرا کنیم که احتمالا در دو نوبت خواهد بود و می‌کوشیم تمام ظرفیت خالی گروه خودروسازی سایپا را با فروش‌های فوق‌العاده پر کنیم. یعنی ابتدا اطمینان حاصل خواهیم کرد که چه تعداد خودرو می‌توانیم تولید کنیم و متناسب با آن اقدام به فروش کرده و سربلند خواهیم بود که به‌هیچ‌وجه تعهدات ما معوق نمی‌شود. یعنی وقتی فروش فوق‌العاده انجام می‌دهیم که تمام قطعات و تجهیزات مرتبط با آن را خریداری کرده باشیم و در سایت‌های تولیدی ما موجود باشد. تاکنون نیز تحویل‌های هیچ‌یک از فروش‌های فوق‌العاده ما با تاخیر مواجه نبوده است.» قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش درخصوص برنامه آینده سیستم فروش تصریح کرد: «ما یک برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه داریم برای این‌که فروش‌های خود را در مقاطعی از زمان انجام دهیم که حتما تعهد آن را به‌موقع ایفا کنیم. نکته دوم هم این‌که فعلا وارد رهگذر پیش‌فروش نمی‌شویم تا این‌که نهاد‌های متولی نسبت به مصوبه شورای رقابت اعلام موضع کنند و در پاسخ استفساریه ما صراحتا بگویند این مصوبه با قانون سازمان حمایت در تضاد است یا خیر.»

ترکیب سبد فروش

باقری درخصوص حذف برخی خودرو‌های نسبتا ارزان‌تر از فروش فوق‌العاده اخیر گفت: «این موضوع به برنامه تولید ما نیز ارتباط دارد؛ این خودرو‌ها به‌کلی از برنامه فروش حذف نشده‌اند و شاهد مثالش نیز این است که در فروش فوق‌العاده ابتدای امسال ۱۰ هزار دستگاه تیبا و ۱۰ هزار دستگاه ساینا فروختیم؛ بنابراین سیاست قاطعی برای حذف و اضافه محصولات در سبد فروش وجود ندارد. آن‌چه در تعیین سبد فروش موثر است، برنامه تولید و تعهدات ما است و سیاست‌گزاری‌های ما متناسب با این دو عامل انجام می‌شود.» وی افزود: «اگر برنامه‌ای برای حذف یک محصول نیز وجود داشته باشد، از گمانه‌زنی درخصوص زمان دقیقش می‌پرهیزیم تا از بروز هرگونه چالش احتمالی در بازار و سوءاستفاده از این موضوع برای سوداگری‌ها جلوگیری شود.» قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به این‌که معوقات سایپا به صفر رسیده و این اتفاق مهمی است، بیان کرد: «مشکل تحویل خودرو‌های کوییک آر و شاهین حل شده است و ثبت‌نام‌کنندگان می‌توانند در موعد مقرر خودرو‌های خود را تحویل بگیرند. همچنین در سال جاری شاهین اتوماتیک تولید و پس از آن خودرو‌های جدید آریا و اطلس وارد بازار خواهد شد.»

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده