تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۲۷۴۰۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
حسینی‌کیا:

خودرو‌های سنگین داخلی در صورت تامین منابع مالی توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند

‌می‌متالز - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت تامین منابع مالی موردنیاز تولیدکنندگان داخلی، گفت: خودرو‌های سنگین داخلی توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند، اتوبوس هیبریدی تولیدی مپنا نیز گواهی بر این ادعا است.

به گزارش می‌متالز، سیدجواد حسینی کیا درباره ضرورت رفع مشکلات حمل و نقل جاده‌ای با توجه به نقش خودرو‌های سنگین در صادرات غیرنفتی، گفت: در شرایط کنونی فرسودگی حمل‌ونقل جاده‌ای مشکلات بسیاری برای صادرکنندگان ایجاد کرده در حالیکه واحد‌های تولیدی داخلی می‌توانند نیاز کشور به خودرو‌های سنگین را تامین کنند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که مپنا تجربه ساخت اتوبوس هیبریدی را در کارنامه خود دارد و ایران خودرو دیزل نیز می‌تواند همراه با سایر تولیدکنندگان این نیاز را برطرف کند نباید از این ظرفیت غافل شد البته باید به این نکته نیز توجه کرد که تحقق این امر در گرو تامین منابع مالی مورد نیاز آن‌ها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید از تولیدکننده داخلی حمایت کنیم تا علاوه بر موضوع رونق تولید اموری مانند کارآفرینی، جلوگیری از خروج ارز، افزایش دانش و... نیز محقق شود، اضافه کرد: در صورتی که اعتبارات موردنیاز تولیدکنندگان داخلی تامنی شود، می‌توانند تمام نیاز خودرویی کشور برای حمل و نقل و کمک به صادرات غیرنفتی را تامین کنند و نیازی به واردات نیست.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: خودرو‌های سنگین تولید داخل توان رقابت با تولیدات روز دنیا را دارند و اتوبوس هیبریدی تولیدی مپنا نیز گواهی بر این ادعا است مشروط بر حمایت درست و برنامه ریزی شده از آن‌ها.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده