تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۲۷۵۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت آذربایجان شرقی خبر داد

راه اندازی ۱۸۲ واحد صنعتی جدید در آذربایجان شرقی/ فعالیت بیش از ۴ هزار واحد صنعتی

‌می‌متالز - سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی از راه اندازی ۱۸۲ واحد صنعتی در پنج ماهه نخست امسال با سرمایه گذاری ۲۰۸۴ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، آرش نگاهبان با اشاره به بخشی از عملکرد حوزه صنعت سازمان صمت استان در پنج ماهه نخست سال جاری گفت: تا پایان مرداد ماه امسال ۸۶ واحد صنعتی ایجادی با سرمایه گذاری ۸۳۸ میلیارد تومان و اشتغال هزار و ۶۵۴ نفر در استان راه‌اندازی شده و رشد هشت درصدی از نظر تعداد و رشد ۲۰ درصدی از نظر سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
وی ادامه داد: بیشترین واحد‌های راه‌اندازی شده ایجادی در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر و در گروه‌های صنعتی ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی، محصولات از لاستیک و پلاستیک و ساخت مواد و محصولات شیمیائی بوده است.
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان با بیان اینکه راه اندازی ۹۵ طرح توسعه‌ای واحد‌های تولیدی در پنج ماهه اول امسال با سرمایه‌ای بالغ بر ۱۲۴۰ میلیارد تومان زمینه اشتغال یک هزار و ۵۸ نفر در استان را فراهم خواهد کرد، افزود: بیشترین واحد‌های صنعتی راه اندازی شده ناشی از توسعه واحد‌های تولیدی، در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر و شبستر قرار دارند.
وی از فعالیت چهار هزار و ۱۱۹ واحد صنعتی در استان با سرمایه‌ای بالغ بر ۲۳.۴۵۴ میلیارد تومان در استان خبر داد و گفت: فعالیت واحد‌های صنعتی یاد شده زمینه اشتغال ۱۲۶ هزار و ۲۰۷ نفر را فراهم نموده است.
نگاهبان تصریح کرد: توزیع شهرستان‌ها و واحد‌های صنعتی فعال نشان می‌دهد که بیشترین واحد‌های فعال در شهرستان‌های تبریز، آذرشهر، شبستر، بستان آباد و بناب قرار دارند.
وی افزود: در راستای سیاست حمایت و تعمیق تولید داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در پنج ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۵۱ درصد کاهش یافته است.
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صمت استان در پایان اشاره کرد: در پنج ماهه نخست سال جاری، تولید شیشه جام ۲۳ درصد، واگن باری ۵۰ درصد و انواع ژنراتور ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده