تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۷
بازدید: ۳۳۹
کد خبر: ۲۲۷۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

چین همچنان در رتبه نخست تولید کنندگان لوله فولادی دنیا قرار دارد

می متالز - منطقه آسیا و اقیانوسیه در بین بازارهای جهانی لوله فولادی، بزرگترین منطقه از نظر درآمد در بازار لوله‌های فولادی به‌شمار می‌رود و پیش‌بینی شده که سهمی بیش از 77 درصد از بازار جهانی در سال 2020 را داشته باشد. پتانسیل عظیم رشد نفت‌و‌گاز و فعالیت‌های E & P، مهمترین عوامل رشد بازار لوله‌های فولادی در این منطقه برشمرده شدند.
چین همچنان در رتبه نخست تولید کنندگان لوله فولادی دنیا قرار دارد

لوله‌های فولادی بسته به نوع کاربرد در ابعاد مختلف و در دو نوع درزدار و بدون درز تولید می‌شوند. کاربرد این لوله‌ها شامل بخش‌های نفت و گاز، آب و فاضلاب، ساخت و ساز، خودرو و صنایع مهندسی دیگر می‌شود. به گزارش انجمن جهانی فولاد در سال 2015 میلادی بیش از 136 میلیون و 634 هزار تن انواع لوله فولادی شامل درزدار و بدون درز تولید شد که در مقایسه با سال 2014 تغییر چندانی نداشت. از این میزان تولید 28 درصد مربوط به لوله‌های بدون درز و 72 درصد به تولید لوله‌های درزدار اختصاص داشت. در این میان آسیا با تولید 114 میلیون و 728 هزار تن لوله که 86 درصد آن متعلق به چین بود، بزرگترین تولید کننده لوله فولادی در سراسر دنیا محسوب می‌شود. این منطقه رشد 6 درصدی را در مقایسه با سال 2014 نشان داد. پس از آسیا، منطقه C.I.S با سهم 10 درصدی از تولید جهانی لوله فولادی، موفق به تولید 13 میلیون و 137 هزار تن انواع لوله با افت 3 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 شد. میزان تولید مناطق مختلف دنیا در دو سال 2014 و 2015 میلادی در نمودار 1 نشان داده شده است.

 



پس از C.I.S به‌ترتیب آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای جنوبی با سهم‌های 4 درصدی، 2 درصدی و یک درصدی از تولید لوله فولادی دنیا در رتبه‌های سوم تا پنجم مناطق اصلی تولید‌کننده این محصول قرار گرفتند. در سال 2015 میلادی 4 کشور چین، روسیه، ژاپن و کره جنوبی عنوان بزرگترین کشورهای تولید‌کننده لوله فولادی دنیا را به‌خود اختصاص دادند. نمودار 2 روند تولید لوله‌های فولادی در این کشورها را طی سال‌های 2006 تا 2015 نشان می‌دهد. چین و روسیه رشد 10 و یک درصدی در مقایسه با سال 2014 را تجربه کردند در حالی که ژاپن و کره جنوبی کاهش تولید 19 و 23 درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال 2014 داشتند.

 



بر اساس گزارش تحلیلی Technavio در خصوص پیش‌بینی بازار جهانی لوله‌های فولادی طی دوره 2016 تا 2020، این بازار رشد سالانه بیش از 6 درصد، تا سال 2020 را تجربه خواهد کرد. نوآوری سریع در فن‌آوری‌های حفاری از قبیل حفاری افقی، ضمن ارائه دسترسی از راه دور به مناطق آب‌های عمیق، مصرف لوله‌های فولادی در بخش نفت و گاز را نیز افزایش داده است.

در بین بازارهای جهانی لوله فولادی، منطقه آسیا و اقیانوسیه بزرگترین منطقه از نظر درآمد در بازار لوله‌های فولادی است و پیش‌بینی شده است که سهمی بیش از 77 درصد از بازار جهانی در سال 2020 را داشته باشد. پتانسیل عظیم رشد نفت و گاز و فعالیت‌های E & P در چندین کشور این منطقه مانند مالزی، تایلند، هند، استرالیا، ویتنام و برونئی، رشد بازار لوله‌های فولادی در طول دوره پیش‌بینی را به‌همراه خواهد داشت. تقاضای بالا برای لوله‌های فولادی در بخش‌های ساخت و ساز، انتقال و توزیع نیز عامل عمده دیگر رشد این بازار در سال‌های آینده خواهد بود.

عناوین برگزیده