تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۵
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۲۷۶۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

راه اندازی کارخانه سیمان بیارجمند تا ۲ ماه آینده

‌می‌متالز - رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان عمده مشکل کارخانه سیمان بیارجمند را مدیریتی ارزیابی کرد و وعده داد: کارخانه سیمان بیارجمند ظرف دو ماه آینده افتتاح و راه اهدازی شود.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل، رئیس سازمان صمت استان سمنان اظهار کرد: از اولین روز‌های حضور در استان، باشناختی که نسبت به واحد سیمان بیارجمند و مشکلات آن داشتم، پیگیری‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ۵۰ درصد مشکل این واحد مدیریتی است، اما این مهم، در گزارش‌ها نگاه‌ها به سمت کوتاهی از سمت بانک‌ها سوق پیدا کرد.

‍ رئیس سازمان صمت استان سمنان با اشاره به رفع برخی از مشکلات این واحد خاطرنشان کرد: متاسفانه پیگیری واحد ضعیف بود و از مجاری درست صورت نمی‌گرفت که امروز با تلاش‌های انجام شده در مسیر صحیح قرار گرفته است.

تشنه دل از تمدید قرارداد با بانک طرف قرارداد این کارخانه و واحد تولیدی بزرگ خبر داد و گفت: حداکثر تا ۲ ماه آینده باید این واحد فعال و راه اندازی شود و طی یکماه آینده تزریق نقدینگی با مشارکت بانک صنعت و معدن صورت گیرد.

وی از تلاش‌ها برای بهبود تولید در استان خبر داد و ادامه داد: بر اساس گزارش ها، در سال ۱۴۰۰، تاکنون در بحث تسهیلات رونق تولید، در مجموع ۳۸۲ طرح به مبلغ ۲۹ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

رئیس سازمان صمت استان افزود: تاکنون ۱۸۵ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری ۶ هزار و ۴۴۶ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در این جلسه با موافقت اعضای کارگروه، تعداد ۲۷ طرح صنعتی جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال جدید ۳۱ نفر، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان افزود: همچنین با موافقت اعضای کارگروه، تعداد ۵۳ طرح کشاورزی جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۲۳ میلیارد و ۳۷۴ میلیون تومان و اشتغال جدید ۲۵ نفر، به بانک‌های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به برپایی کارگروه رفع موانع استان افزود: در راستای رفع موانع تولید استان، در این جلسه مشکلات برخی واحد تولیدی بررسی و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) 

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده