تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۹۲
کد خبر: ۲۲۷۷۵۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس؛

رئیس بنیاد مسکن برنامه‌های خود را برای ساخت سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ارائه کرد/ همت بلند دولت برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: رئیس بنیاد مسکن با حضور در کمیسیون عمران برنامه‌های خود را برای ساخت سالانه ۴۰۰ میلیون واحد مسکونی در قالب قانون جهش تولید و تامین مسکن ارائه کرد.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست فوق العاده صبح روز سه شنبه (۲۳ شهریور ماه) کمیسیون عمران با رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: آقای نیکزاد رئیس جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ابتدای جلسه برنامه‌های خود را در خصوص انجام ماموریت‌های مجموعه متبوعش برای ساخت سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی به همراه احداث سالانه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در توافق با دولت در قالب قانون جهش تولید و تامین مسکن برای تولید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در نشست امروز، بررسی وضعیت اجرای طرح‌های هادی روستایی و نوسازی تجهیزات ماشین آلات راهسازی و اهداف کلی بنیاد مسکن بود. در ادامه نمایندگان نیز سوالات و نظرات خود را مطرح کردند و رئیس بنیاد مسکن نیز به آن‌ها پاسخ داد. خوشبختانه شاهد عزم و اراده تمامی دستگاه‌های دولتی و نهاد‌ها برای احداث سالانه یک میلیون واحد مسکونی هستیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به توضیحات رئیس بنیاد مسکن در خصوص اقدامات مجموعه تحت مدیریتش در احداث و بازسازی واحد‌های مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان سی سخت، تصریح کرد: بر اساس این گزارش بنیاد مسکن تاکنون برای بازسازی ۱۶۶۰ واحد مسکونی اقدام کرده که ۲۸۰ واحد آن به بهره برداری رسیده و ۸۰۰ واحد در مرحله نازک کاری و ۵۸۰ واحد نیز در مرحله دیوار چینی و بتن‌ریزی است. فعالیت برای ساخت و بازسای این منازل ادامه داشته و امیدواریم تا پیش از فرارسیدن فصل سرما بخش عمده‌ای از این واحد‌ها تکمیل و به بهره برداری برسند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده