تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۳
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۲۷۸۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر اماراتی: خواهان روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه، قطر و ایران هستیم

‌می‌متالز - وزیر مشاور در تجارت خارجی امارات بر تلاش کشورش برای تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ترکیه، قطر و ایران تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «ثانی الزیودی»، وزیر مشاور در تجارت خارجی این کشور روز سه شنبه اعلام کرد که کشورش برای مذاکره درباره توافقنامه‌های تجاری با هشت کشوری که خواهان تعمیق روابط تجاری با آن‌ها است، یک برنامه زمان بندی فعال را دنبال خواهد کرد.

در حالی که تمرکز مجدد بر اقتصاد در امارات پس از چندین اقدام در این اواخر با هدف تقویت روابط تجاری و سرمایه گذاری با ترکیه به عنوان یک قدرت منطقه‌ای تاثیرگذار و کشور همسایه یعنی قطر صورت می‌گیرد، الزیودی در این مصاحبه خاطر نشان ساخت که کشورش خواهان روابط اقتصادی و تجاری با دو کشور مذکور و همچنین ایران است.

وزیر مشاور در تجارت خارجی امارات که کشورش طی ماه جاری میلادی برنامه‌های خود برای افزایش روابط تجاری و اقتصادی با کشور‌های ترکیه، بریتانیا، هند، کره جنوبی، اندونزی، اتیوپی و کنیا به همراه رژیم صهیونیستی را اعلام کرده، بدون آن که از هیچ کشوری نام ببرد، اظهار داشت: امیدواریم که توافقنامه‌های نخست دست کم ظرف شش ماه تا یک سال امضا شوند.

الزیودی در این باره همچنین توضیح داد که امارات به صورت دو جانبه برای «توافقنامه‌های اقتصادی جامع» با کشور‌های مذکور در زمینه تجارت، سرمایه گذاری مستقیم خارجی و بخش‌هایی همانند گردشگری تلاش خواهد کرد.

وزیر مشاور در تجارت خارجی امارات ضمن تاکید بر این که کشورش روی تقویت اقتصاد خود تمرکز دارد و به آن چه دیگران در منطقه انجام می‌دهند توجه نمی‌کند، خاطر نشان ساخت که رقابت اقتصادی میان کشور‌ها یک مسئله عادی و سالم است.

الزیودی که به آمریکا سفر کرده، همچنین اعلام کرد که تعرفه‌های این کشور بر واردات آلومینیوم و فولاد از امارات را با همتایان آمریکایی خود مورد بحث و بررسی قرار داده و امیدوار است که این مسئله حل و فصل شود.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده