تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۲۷۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

شهرستان قروه؛ پایتخت مصنوعات سنگی ایران

می متالز - شهرستان قروه از دیرباز به قطب سنگ کشور شناخته‌ می شد و هر زمان نام ظرفیت اقتصادی در این منطقه بر زبان جاری ‌شده یکی از محتمل‌ترین گزینه‌ها در کنار این عنوان، توانایی‌های شهرستان در زمینه سنگ‌های تزیینی و ساختمانی بوده است.
شهرستان قروه؛ پایتخت مصنوعات سنگی ایران

قطب سنگ کردستان را همه از آن قروه می دانند چرا که بیشترین معادن سنگ و به گفته کارشناسان با کیفیت ترین سنگ کشور در این منطقه وجود دارد. بر همین مبنا مدتی است که کارگاه های مصنوعات سنگی در شهرستان راه اندازی شده و به فرآوری محصولات معادن سنگ پرداخته می شود.

این مهم می تواند کلید رونق صنعت اقتصادی منطقه از لحاظ اشتغال، تولید و گردشگری باشد و قروه را به برند ملی مصنوعات سنگی تبدیل کند. در ایام نوروز نمایشگاه مصنوعات سنگی اثر صنعتگران شهرستان قروه دایر شده و آماده حضور گردشگران و علاقه مندان به هنر صنایع دستی است.

این نمایشگاه شامل انواع میز، آینه و شمعدان برنز با کنسول مرمر، گلدان و جام از جنس مرمر، روشویی، چراغ و … که با زیبایی خاصی طراحی شده اند می باشد.

در سفر به شهرستان قروه جدای از بازدید اماکن تفریحی و تاریخی می توان یادگارهایی اصیل و دست ساخت به ارمغان برد و ماندگاری آن را تا همیشه لمس کرد. تلاش در راستای برجسته کردن ظرفیت های اقتصادی در کنار توسعه و توجه به صنعت گردشگری یکی از نیازهای اصلی در استان کردستان به ویژه شهرستان های این استان همچون قروه است.

نمایش و عرضه توانمندی های استان برای معرفی به گردشگران با هدف تلاش برای حمایت از تولید بومی و محلی یکی از  نیازهای اصلی به شمار می رود و به نظر می رسد که در این حوزه در استان کم کاری های زیادی به چشم می خورد.

فرماندار شهرستان قروه با اشاره به ظرفیت های این شهرستان در بخش سنگ، بیان کرد: ظرفیت معادن برای شهرستان مناسب است اما بحث معادن ظرفیتی است که انتظار می رود بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری و اشتغال پایدار در منطقه باید از معادن حاصل شود، گفت: بحث مصنوعات سنگی مسئله دیگری است که با وجود شرایط می توان روی آن کار کرد و می توان قروه را لالجین دوم کرد که این مهم نیازمند آموزش های فنی و مهارتی و اختصاص خط اعتباری ویژه به افراد متقاضی در این حوزه است.

عناوین برگزیده