تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۲
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۲۲۸۱۲۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
تولید فولاد اژد‌های زرد کاهش یافت

محدودیت‌های کربن زدایی؛ عامل کاهش تولید فولاد چین

‌می‌متالز - تولید فولاد چین طی ۳ ماه گذشته به دلیل اعمال محدودیت‌های کربن زدایی شاهد روند نزولی بود.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت MarketScreener، به دلیل اعمال محدودیت‌های کربن زدایی در چین، تولید فولاد خام این کشور طی سه ماهه گذشته میلادی شاهد تداوم افت تولید بود. فولادسازان چین طی اوت ۲۰۲۱ میلادی ۸۳ میلیون و ۲۴۰ هزار تن فولاد خام تولید کردند که پایین‌ترین میزان تولید از مارس ۲۰۲۰ میلادی است. طی اوت ۲۰۲۰ میلادی میزان تولید این محصول در چین ۹۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تن به ثبت رسید.

این در حالی است که میزان تولید ماه اوت نسبت به جولای ۲۰۲۱ میلادی (۸۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تن) شاهد افت ۴.۱ درصدی بود. همچنین طی اوت ۲۰۲۱ میلادی میانگین تولید روزانه فولادسازان چینی ۲ میلیون و ۶۹۰ هزار تن به ثبت رسید که نسبت به ماه پیش از آن (۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن) شاهد افت تولید بود.

اگرچه چین به عنوان بزرگترین فولادساز جهان، از ابتدای ژانویه تا پایان اوت ۲۰۲۱ میلادی ۷۳۳ میلیون و ۲۰ هزار تن فولادخام تولید کرد که حاکی از رشد ۵.۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

فولادسازان جهان در سال گذشته میلادی با تولید یک میلیارد و ۸۶۰ میلیون تن فولاد، بین ۷ تا ۹ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که تولید دی اکسید کربن صنعت فولاد در سال گذشته بیش از ۳ میلیارد مترمکعب اعلام شد که صنعت فولاد را به آلاینده‌ترین صنعت جهان تبدیل کرده است؛ بنابراین سیاست‌های اقلیمی درسرتاسر جهان که انتشار گاز دی اکسید کربن را تنظیم می‌کند می‌تواند فولادسازان را برای استفاده از این روش‌های متفاوت تولید فولاد ترغیب کند.

منبع: ایمیدرو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده