تاریخ: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۲۸۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تحت تاثیر هشدار فدرال رزرو در مورد رشد جهانی، طلا مقاومت کرد

می متالز - امروز دوشنبه – 19 نوامبر و در اولین روز مبادلات هفتگی و تحت تاثیر کامنت فدرال رزرو و هشدار این موسسه در مورد کند شدن رشد اقتصادی جهان و احتمال تغییر در سیاست های بهره ای فدرال رزرو دلار تغییر چندانی نکرد و این موضوع باعث شد قیمت جهانی طلا بتواند در سطوح قیمت های قبلی خود تثبیت شده و مقاومت کند.
تحت تاثیر هشدار فدرال رزرو در مورد رشد جهانی، طلا مقاومت کرد

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار تحویل فوری آسیا  با اندکی تغییر در سطح 1220.70 دلار در هر اونس قرار گرفت. طلا در انتهای مبادلات هفتگی نزدیک به 0.7 درصد رشد داشت.

 

طلا در بازار مبادلات آتی آمریکا تا به اینجای مبادلات 0.1 درصد افت کرد و در رقم 1222.3 دلار در هر اونس قرار گرفت.

 

بنجامین لو، تحلیلگر کالایی در فیلیپ فیوچرز اعلام کرد ممکن است فدرال رزرو سیاست خنثی در مورد نرخ بهره را بعد از 2018 انتخاب کند و احتمال کند شدن روند رشد اقتصادی جهان هم در حالیکه درگیری تجاری بین چین و آمریکا وجود دارد طلا را کمی برای سرمایه گذاران جذاب کرده است.

 

سیاست مداران فدرال رزرو روز جمعه اعلام کردند که نرخ بهره در نشست بعدی افزایش خواهد یافت با این حال نگرانی های خود را در مورد کند شدن رشد اقتصادی جهان اعلام کردند (هرچند این اتفاق را فوری نمی دانند) که این اتفاق باعث شد تا بازارها به این موضوع شک کنند که ممکن است سیاست های افزایش نرخ بهره بیش از این ادامه داده نشود.

 

البته افزایش نرخ بهره برای چهارمین بار در ماه دسامبر انتظار می رود در حالی که سیاست گذاران قبل تر از افزایش حداقل 2 بار دیگر این نرخ در 2019 خبر داده بودند. به باور برخی از تحلیلگران افزایش نرخ بهره دسامبر از همین حالا هم در قیمت ها محاسبه شده و به نظر قطعی می رسد.

 

در حال حاضر نکته مهم برای سرمایه گذاران پیگیری آمارهای اقتصادی است که در صورت مشاهده ضعف در این آمارهای می تواند به افت شاخص دلار منجر شود. چشم انداز تغییر در سیاست های بهره ای برای دلار خبری منفی خواهد بود.

 

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم بین المللی 0.1 درصد رشد داشت. دلار در بازار روز جمعه 0.5 درصد افت را تجربه کرد.

 

همچنین سرمایه گذاران در انتظار نشانه هایی از تغییر در روند درگیری تجاری بین چین و آمریکا هستند.

 

به باور وانگ تائو، تحلیلگر در رویترز طلا می تواند با شکستن سطح 1231 دلاری و صعود به سطح 1234.28 دلار روند کاهشی خود را تمام کند.

 

ذخایر صندوق اس پس دس آر گلد تراست، بزرگترین صندوق ذخیره طلای جهان افت 0.19 درصدی را ثبت کرد و در روز جمعه به رقم 759.68 تن رسید.

 

صندوق های سرمایه گذاری میزان قرار دادهای خود در قرار دادهای کاهشی را 33.378 مورد افزایش داده و به 70.864 مورد رساندند.

 

در بازار سایر فلزات گرانبها پالادیوم 0.3 رشد داشت و به 1180.50 دلار در هر اونس رسید و از بالاترین رکورد تمام زمان های خود که رقم 1185.40 دلار بود کمی فاصله گرفت.

 

روز جمعه پالادیوم توانست به کمترین فاصله از طلا ظرف 16 سال گذشته برسد.

 

نقره 0.2 درصد افت داشت و به 14.39 دلار در هر اونس رسید. پلاتین 0.1 درصد افت کرد و به 845.20 دلار در هر اونس رسید.

 

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده