تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۲۸۲۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد۲۳۹ درصدی میزان سرمایه‌گذاری صنعتی چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در نشست به خبرنگاران استان گفت: با صدور ۲۸۷ جواز تاسیس در ۶ ماهه نخست سالجاری حجم سرمایه‌گذاری در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۲۳۹ درصد رشد برخوردار شد.

به گزارش می‌متالز، سجاد رستمی با بیان این مطلب گفت: تعداد جواز‌های تاسیس اگر چه به نسبت تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد کاهش داشته، اما از نظر ارزش، رشد قابل توجهی داشته که با بهره‌برداری از شهرک صنعتی شماره ۲ شهرکرد این میزان رشد از درصد بیشتری برخوردار می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از صدور ۴۰ پروانه بهره‌برداری در استان در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: این تعداد پروانه بهره‌برداری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۲۷ مورد بوده به لحاظ تعداد از رشد ۴۸ درصدی و به لحاظ ارزش سرمایه‌گذاری از رشد ۱۶ درصدی برخوردار شده است.

رستمی از صادرات ۳۳ هزار تن کالا از استان تا پایان مرداد ماه خبر داد و افزود: این میزان کالا به ارزش ۲۱ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار از نظر ارزشی ۶۲ درصد و از نظر وزنی ۱۰۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: در خصوص اظهارنامه گمرکی نیز با صدور ۵۹۴ مورد، رشد ۴۰ درصدی در مقایسه با ۵ ماهه نخست سال گذشته محقق شده است.

رستمی بیشترین کالا‌های صادرات شده از مبدا استان را به کشور عراق اعلام کرد و گفت: کشور‌های هند، ترکیه، افغانستان و سوریه نیز به ترتیب مقصد بیشترین کالا‌های صادراتی استان بوده است.

وی خاطر نشان کرد: لوازم خانگی نظیر لباسشویی، کولرآبی و آبگرمکن برقی، مفتول آلومینیومی، مغز بادام، خوراک ماهی و آمونیاک بیشترین کالا‌های صادراتی استان در پنج ماهه امسال بوده است.

رستمی همچنین از صدور ۵۴ کارت بازرگانی در استان در ۶ ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: این تعداد کارت بازرگانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۳ درصد رشد داشته است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ادامه از ثبت ۴۵۸ مورد ثبت سفارش واردات در استان با رشد ۱۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: همچنین ۲۰ مورد معافیت گمرکی ماشین‌آلات در استان به ثبت رسیده که نویدبخش رشد سرمایه‌گذاری است.

در حال حاضر ۹۲۱ واحد صنعتی در چهارمحال و بختیاری فعال است که ۱.۲۷ درصد تعداد واحد‌های صنعتی کشور، ۱.۲ درصد حجم سرمایه‌گذاری و ۹۱ صدم درصد اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده