تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۲۸۲۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

یک سقوط سنگین دیگر برای بورس در آغاز معاملات هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بازار سرمایه در آغاز این هفته هم با افت شدیدی مواجه شد و «شستا» هم نتوانست به داد آن برسد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، مسیر بازار سرمایه همانگونه که از هفته گذشته پیش‌بینی می‌شد، روی ریل نزولی بود و در اولین روز معاملاتی هفته شاخص کل سقوط کرد و یک روز بد دیگر برای بورس ثبت شد. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که گشایش‌های اقتصادی و پیوستن ایران به پیمان شانگ‌های سیگنال منفی به دلار داده و همین مسئله باعث افت شاخص شده است. به هر حال، نماگر اصلی بورس با افت ۳۷ هزار و ۹۸۶ واحدی، در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۲۲۶ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن نیز در معاملات روز جاری، فشار فروش را به وضوح نشان داد و باز هم همگام با شاخص کل کاهش یافت. این شاخص با ریزش ۱۰ هزار و ۵۳۱ واحدی، به نقطه ۴۳۹ هزار و ۹۳۴ واحدی رسید. شاخص فلزات اساسی هم که چندین روز است روی دور نزولی افتاده است، باز هم به این روند ادامه داد و با قرمز شدن اکثر سهم‌های خود، ۳۲ هزار و ۱۷۷ واحد کاهش یافت و رقم یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۱۵۵ واحد را نشان داد.

امروز، سهم‌های زیادی افت قیمت داشتند. نماد‌های «شستا»، «فولاد»، «سپید»، «خودرو»، «کیمیاتک»، «فملی» و «شپنا» بیشترین تراکنش را داشتند، اما تراکنش مثبت «شستا» به شاخص کمکی نکرد. در این میان، نماد‌های «فولاد»، «کگل»، «فملی»، «کچاد»، «پارسان»، «ومعادن» و «شپنا» بیشترین اثر را روی شاخص داشتند. سه گروه خودرو، فلزات اساسی و شیمیایی هم بیشترین ارزش را در معاملات ثبت کردند.

معاملات روز جاری، همچنین یک روز خونین برای فولادی‌ها بود چراکه هیچکدام از این سهم‌ها سودی نداشتند و نماد‌های «فخوز»، «فولاد» و «فنورد» بیشترین افت قیمت را تجربه کردند. معاملات منفی در فولادی‌ها روی سنگ آهنی‌ها هم تأثیر گذاشت و «کچاد» و «کگل» افت شدیدی کردند. نماد «ذوب» هم در بازار فرابورس روز خوبی نداشت و نزدیک به ۵ درصد منفی خورد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده