تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۱
بازدید: ۳۲۱
کد خبر: ۲۲۸۵۴۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
دوگانه منافع و مضرات معدنکاری لیتیوم

چین و استرالیا پیشتازان آینده بازار لیتیوم

‌می‌متالز - چین و استرالیا پیشتازان بازار لیتیوم در آینده خواهند بود. این در حالی است معدنکاری این فلز، کمبود اب را دامن می‌زند.

به گزارش می‌متالز به نقل از وب سایت Cision، کشور‌های چین و استرالیا طی سال‌های آینده پیشتازان عرصه معدنکاری لیتیوم جهان خواهند بود.

تقاضای جهانی برای استخراج لیتیوم به دلیل عملکرد خوب فلز، مقاومت در برابر حرارت و ویژگی سبک وزن بودن، این فلز را برای استفاده در سفینه‌های فضایی، زیردریایی‌ها و یا تجهیزات ایمنی ایده آل می‌کند.
لیتیوم کاربرد وسیعی در رطوبت زدایی، خنک کننده‌ها و تهویه‌های هوای مورد نیاز در بیمارستان‌ها و مجتمع‌های تجاری دارد.
بنابر پیش بینی موسسه تحقیقات بازار Fairfield، انتظار می‌رود بازار جهانی این فلز طی سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۵ میلادی شاهد میانگین رشد سالانه ۲۶.۳ درصد باشد. همچنین ارزش بازار جهانی لیتیوم از ۸۲۹ میلیون و ۷۳۰ هزار دلار در سال ۲۰۱۹ میلادی به میزان یک میلیارد و ۶۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار آمریکا افزایش خواهد یافت.
آلودگی شدید هوا در کشور‌های نوظهور، حرکت به سمت خودرو‌های الکتریکی و معدنکاری لیتیوم را افزایش داده است، زیرا این فلز نقش کلیدی در تولید باتری‌های لیتیومی دارد.

چالش‌های پیش رو در استخراج لیتیوم

استخراج لیتیوم نیاز به آب فراوان دارد به طوری که تولید هر تن از این فلز به ۵۰۰ هزار گالن آب نیاز دارد. این امر با انتشار بوراکس، پتاسیم و منگنز در پساب تولید شده در منابع آب محلی نیز همراه است.
تاکنون جوامع مختلفی از کمبود آب و تهدید‌های معیشتی ناشی از فعالیت‌های استخراج لیتیوم ابراز نگرانی کرده اند. همه این عوامل موجب ایجاد مباحثی در مورد تداوم معدنکاری لیتیوم شده و رشد یازار جهانی استخراج این فلز را با چالش مواجه کرده است.

آسیا و اقیانوسیه نقش کلیدی در بازار معدنکاری لیتیم دارند به طوری که استرالیا حدود ۵۰ درصد از تولید لیتیم سال ۲۰۱۹ میلادی را به خود اختصاص داده است.
رشد بالای اقتصادی همراه با آب و هوای گرمسیری، علت تقاضای بی سابقه تهویه هوا در کشور‌های آسیایی است.

منبع: ایمیدرو

عناوین برگزیده