تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۴
بازدید: ۱۸۶
کد خبر: ۲۲۸۶۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازار متعادل طلا و سکه/خرید و فروش طلای دست دوم غیرقانونی است

‌می‌متالز - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: طلای دست دوم در برخی موارد خرید و فروش می‌شود، اما این امر از نظر قانونی خلاف است.

به گزارش می‌ متالز، ابراهیم محمد ولی رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در حال حاضر معاملات طلای دست دوم انجام می‌شود، ولی این امر به صورت عام از نظر قانون خلاف است.

وی ادامه داد: متاسفانه در بعضی از شهر‌ها برای آن کد هم در نظر گرفته اند و جدا از مسائل اقتصادی، معامله طلای دسته دوم از نظر پزشکی و بهداشتی مضراتی دارد.

محمد، ولی گفت: زیورآلات طلا که در کشور ما به هر صورت تولید می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد، زمانی کارایی خود را از دست می‌دهد و مجددا باید وارد چرخه ذوب طلا قرار بگیرد، احیا و برای تولید آماده شود. اگر ما طلا را طی سال‌های سال دست به دست بچرخانیم و دوباره داخل ویترین بگذاریم عملا در حال مبارزه با کارگاه داری و تولید و اشتغال هستیم.

محمد ولی گفت:متاسفانه این موضوع در بعضی از شهر‌ها مورد موافقت اتحادیه‌ها قرار گرفته و حتی مجوز هم برای آن صادر می‌کنند در حالی که قیمت این اجناس ارزانتر نیست و در خیلی موارد با قیمتی همانند کار نو می‌فروشند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص وضعیت بازار گفت:بازار در چند روز گذشته مقداری کاهشی بوده و امروز هم ثبات نسبی داشته است.

او افزود: هر اونس جهانی طلا هم اکنون ۱۷۶۶ دلار و ۴۰ سنت و هر اونس نقره ۲۲ دلار و ۴۶ سنت است.

محمد ولی گفت: همچنین امروز قیمت سکه طرح قدیم، ۱۱،۲۰۰،۰۰۰ تومان و سکه امامی ۱۱،۶۴۰،۰۰۰ تومان است.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده