تاریخ: ۲۵ دی ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۲۴۴۹۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اتفاق عجیب در بازار طلا/ ۲ نکته برای خرید طلای دست دوم!

‌می‌متالز - خرید طلای دست دوم اتفاق عجیبی نیست، اما با افزایش قیمت‌ها گویا فروشندگان طلای دست دوم را با اجرت به خریداران می‌فروشند. ماجرا چیست؟

به گزارش می‌متالز، با افزایش قیمت طلا برخی مردم توان سرمایه‌گذاری در بازار مصنوعات طلا را ندارند. اگر هم داشته باشند ترجیح می‌دهند طلای دست دوم بخرند.

به نظر می‌رسد فروش طلای دست دوم نسبت به طلای نو بازار بهتری دارد. اگر چه نباید برای فروش طلای دست دوم اجرتی دریافت شود، اما برخی فروشندگان برای اینکه سود بیشتری عایدشان شود از طلای دست دوم هم اجرت دریافت می‌کنند.

در این مورد رئیس اتحادیه طلای کرج گفت: مردم دیگر توان خرید مصنوعات طلای نو را ندارند. از این‌ رو آن‌ها هم از فروشنده درخواست طلای دست دوم دارند. با این حال فروشندگان، طلای دست دوم را با اجرت طلای نو محاسبه می‌کنند و می‌فروشند. هر چند که برخی از آن‌ها مدعی می‌شوند که در قبال فروش طلای دست دوم سودی دریافت نمی‌کنند، اما این ادعا کذب است.

مسعود ضرابی توضیح داد: مردم یک زمانی مصنوعات طلا را با هدف سرمایه‌گذاری می‌خریدند، اما حالا با خرید طلای نو یا دست دوم حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد پول آن‌ها از بین می‌رود. همین مساله باعث شده که مردم دیگر مصنوعات طلا نخرند. چرا که اعتماد آن‌ها از سرمایه‌گذاری در این حوزه از بین رفته است.

او بیان کرد: چنانچه مردم در شرایط فعلی مصنوعات طلا بخرند ضرر کرده‌اند. چرا که بخش زیادی از سرمایه آن‌ها در این بازار صرف هزینه اجرت می‌شود.

ضرابی با اشاره به استقبال مردم از خرید سکه گفت: با توجه به روند کاهشی قیمت طلا اکنون برخی سرمایه‌گذاران سکه و طلای آب شده می‌خرند.

پیش‌تر، سید مهدی تاجداران، رئیس اتحادیه طلای بابل گفته بود: فضای عجیبی در بازار طلا ایجاد شده است. متاسفانه برخی طلافروشی‌ها مصنوعات طلا با عیار ۱۳ را به جای طلا‌های ۱۸ عیار با ترفند طلای کم اجرت به مردم می‌فروشند!

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده