تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۹۹
کد خبر: ۲۲۸۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صفائی با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کارها؛

تاخیر در صدور مجوز توجیه اقتصادی کسب و کار‌ها را از بین می‌برد/۱۲۰ استعلام برای احداث یک استخر پرورش ماهی قابل قبول نیست

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ایران در بین ۱۹۰ کشور جهان در رتبه ۱۷۸ را در تسهیل کسب و کار قرار گرفته است، گفت: تاخیر در صدور مجوز توجیه اقتصادی کسب و کار را از بین می‌برد.

به گزارش می‌متالز، محمد صفائی دلوئی با اشاره به تصویب کلیات طرح تسهیل کسب و کار گفت: متاسفانه دولت متکی به درآمد‌های نفتی به دنبال تسهیل‌گری در کسب و کار نیست از این رو ایران در بین ۱۹۰ کشور جهان در رتبه ۱۷۸ را در تسهیل کسب و کار قرار گرفته که وضعیتی بسیار بحرانی است؛ لذا در شرایط فعلی تصویب این طرح یکی از کار‌های خوب مجلس یازدهم محسوب شده که روند صدور مجوز کسب و کار را تسریع می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروز برای احداث یک استخر پرورش ماهی به ۱۲۰ استعلام و برای احداث گاوداری به حدود ۱۰۰ استعلام از دستگاه‌های مختلف نیاز داریم. حال جوان با چه انرژی و پتانسیلی باید این استعلامات را کسب کند؟ در حالی که گذر زمان و فرصت سوزی توجیه اقتصادی کسب و کار را از بین می‌برد.

صفایی تاکید کرد: در شرایط فعلی، جوانی با سختی سرمایه‌ای به دست می‌آورد تا کسب و کاری راه و اندازی کند، اما تاخیر در صدور مجوز‌ها و تحمیل شرایط تورمی، سرمایه وی را به سرعت کاهش می‌دهد لذا بسیار مهم است که مجوز احداث کسب و کار‌ها با سرعت صادر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تسهیل کسب و کار مجلس گام بسیار خوبی برای تسهیل گری در اجرای کسب و کار‌ها است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده