تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۲۸
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۲۲۸۷۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
درآمد‌های عملیاتی این سیمانی بررسی شد؛

افزایش ۱۶۳ درصدی سود خالص "سشمال"

‌می‌متالز - سود انباشته ارائه‌‎شده سیمان شمال در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ برابر با رشد ۵ درصدی به ۱،۰۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان شمال در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای تلفیقی ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های عملیاتی خود طی این دوره ۶ ماهه را برابر با ۱،۴۳۹ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۶۴ درصدی را نسبت به سال گذشته از آن خودکرده، سود ناخالص شرکت سشمال طی این دوره ۶ ماهه با افزایش ۱۰۷ درصدی به مبلغی بالغ‌بر ۴۱۱ میلیارد ریال رسیده است.

مجموع سود عملیاتی شرکت سیمان شمال در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای مبلغی بالغ‌بر ۳۱۳ میلیارد ریال گزارش‌شده و این در صورتی است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۷۸ درصدی را به ثبت رسانده است.

افزایش ۱۶۳ درصدی سود خالص

این شرکت سیمانی با سود خالص ۵۹۱ میلیارد ریالی مواجه بوده که نسبت به سال گذشته ۱۶۳ درصد رشد پیداکرده و سود خالص هر سهم برابر با ۴۵۸ ریال بوده که ۱۵۴ درصد افزایش داشته است.

صورت‌وضعیت مالی منتهی به پایان خردادماه ۱۴۰۰

افزایش ۱۶۳ درصدی سود خالص

بر پایه این گزارش صورت گرفته، شرکت سیمان شمال در گزارش صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۶ ماهه خود مجموع دارایی‌های ثبت‌شده را برابر با ۴،۰۲۴ میلیارد ریال ارائه کرده که رشد ۱۵ درصدی را نسبت به پایان سال مالی گذشته شاهد بوده و بیشترین دارایی در اختیار بخش «دارایی‌های ثابت مشهود» با ۸۷۸ میلیارد ریال بوده که نسبت به پایان سال گذشته ۱۳ درصد رشد را شاهد بوده است.

میزان سرمایه سشمال نسبت به سال گذشته بدون تغییر مانده، همچنین سود انباشته ارائه‌‎شده سیمان شمال در پایان دوره ۶ ماهه منتهی به خردادماه ۱۴۰۰ با رشد ۵ درصدی به ۱،۰۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

همان‌طور که گفته شد مجموع درآمد‌های عملیاتی شرکت سیمان شمال در پایان دوره ۶ ماهه میاندوره‌ای برابر با ۱،۴۳۹ میلیارد ریال به ثبت رسیده، بیشترین درآمدی که طی این دوره اعلام‌شده مربوط به سیمان خاکستری با ۱،۴۲۰ میلیارد ریال در بازار داخلی بوده که حاصل فروش ۴۷۱.۳۲۵ تن از این محصول بوده است.

اهداف و راهبرد‌های آتی مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات

از مهم‌ترین اهداف مدیریت در خصوص تولید و فروش محصولات می‌توان به مواردی ازجمله؛ حفظ بازار موجود و توسعه بازار‌های جدید با تولید محصولات متنوع، سعی درراه اندازی خط تولید سیمان‌سفید، ایجاد امکان فروش اینترنتی، جذب مشتری از طریق بالا بردن کیفیت محصولات، استفاده از شیوه‌های نوین در جت بهبود روابط با مشتری، ارتقای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و گسترش بازار‌های فروش داخلی (استان تهران و استان‌های هم‌جوار)، کاهش بهای تمام‌شده کالای ساخته‌شده بهای تمام‌شده است.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده