تاریخ: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۲۸۸۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بحران مالی شرکت عظیم چینی باعث سقوط بورس‌ها و رکورد‌های منفی شد

‌می‌متالز - بحران مالی شرکت بزرگ چینی باعث شد تا بورس‌های جهان به دلیل نگرانی از احتمال سرایت مشکلات این شرکت سقوط کند و رکورد‌های منفی ثبت شود.

به گزارش می‌متالز، بحران مالی شرکت املاک اورگراند که یکی از بزرگترین شرکت‌های این صنعت بشمار می‌رود، باعث ریزش بورس‌های جهانی شد. چرا که سرمایه گذاران، نگران احتمال سرایت مشکلات این شرکت چینی به سایر سهام از طریق اوراق قرضه دلاری هستند.

بر اساس این گزارش، شاخص داو جونز نیویورک دیروز برای مدت کوتاهی بیش از ۹۷۰ واحد افت کرد که بزرگترین کاهش روزانه معاملات در سال جاری است. این شاخص کلیدی در سطح ۳۳.۹ هزار واحد به پایان رسید که نسبت به پایان معاملات جمعه ۶۱۴ واحد یا حدود ۱.۸ درصد کمتر بود.

بورس نیویورک نیز در پی نگرانی از اورگراند چین، بزرگترین رکود ۴ ماه گذشته را تجربه کرد و شاخص بورس اروپا هم سقوط کرد. زیرا بسیاری از سرمایه گذاران به فروش دارایی‌های پرخطر روی آوردند. بورس آلمان شاهد افت ۲.۴ درصدی بود و شاخص نیککی ژاپن از ۲۲۵ سهم برگزیده بازار توکیو بلافاصله پس از آغاز معاملات صبح سه شنبه بیش از ۶۰۰ واحد سقوط کرد.

علاوه بر مشکلات گروه مالی اورگرند در کنار همه گیری کرونا، بانک مرکزی آمریکا هم احتمالاً اعلام بر کناره گیری از حمایت از اقتصاد می‌کند. کنگره آمریکا نیز ممکن است به خزانه داری اجازه دهد پول بیشتری قرض دهد.

کاهش نقدینگی گروه چاینا اورگرند باعث نگرانی سایر توسعه دهندگان شده که ممکن است فشار ناشی از افزایش هزینه‌های استقراض را احساس کنند. زیرا وام دهندگان نسبت به اقشار ضعیف وام گیرنده محتاط‌تر عمل می‌کنند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده