تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۱۱
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۲۲۶۶۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پایان معاملات

بورس‌های جهانی قرمز بسته شدند

‌می‌متالز - در جریان معاملات روز گذشته، بیشتر شاخص‌ها در وال استریت، همچون روز پیشین، نزولی بودند. بورس‌های اروپایی نیز همسو با بورس‌های امریکا نزولی شدند. در این میان، بورس‌های آسیا، عملکرد خوبی داشتند.

به گزارش می‌متالز، در وال استریت بیشتر شاخص‌ها نزولی بودند؛ تا جایی که دو شاخص از سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایین تری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۶۴ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۵ هزار و ۱۴۱.۸۴ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۲۵ درصد ریزش تا سطح ۴۵۲۲.۸۳ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۱۷ درصد افزایش در سطح ۱۵ هزار و ۳۸۶.۱۲ واحدی بسته شد.


بورس‌های اروپایی


در معاملات بازار‌های بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۵۳ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۱۴۹.۳۷ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با کاهش ۰.۵۶ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۸۴۳.۰۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۲۶ درصدی در سطح ۶۷۲۶.۰۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۴ درصد بالا رفت و به ۸۸۹۴.۵۰ واحد رسید.


بورس‌های آسیایی


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با افزایش ۰.۸۶ درصدی تا سطح ۲۹ هزار و ۹۱۶.۱۴ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۰.۷۳ درصد بالا رفت و در سطح ۲۶ هزار و ۳۵۳.۶۶ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" صعود ۱.۲۰ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۹۲.۸۸ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۰۲ درصد صعود و ایستادن در سطح ۷۵۰۳.۳۴ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است.)


نفت


در بازار طلای سیاه روند قیمت‌ها نزولی بود. هر بشکه نفت "وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۳۶ درصد کاهش به ۶۸.۳۶ دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افت ۰.۷۶ درصدی به ازای ۷۱.۶۷ دلار در هر بشکه مبادله شد.


طلا و نقره


همچنین در بازار فلزات گران‌بها، بهای هر اونس طلا با افت ۰.۴۳ درصدی نسبت به روز قبل در سطح ۱۷۹۷.۱۵ دلار معامله شد. هر اونس نقره با کاهش ۰.۵۴ درصدی به ازای ۲۴.۴۲ دلار مبادله شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده