تاریخ: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۰
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۲۷۸۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در معاملات روز گذشته

بورس‌های جهانی ریزشی شدند

‌می‌متالز - در جریان معاملات روز گذشته، بیشتر شاخص‌های مهم بورسی جهان ریزش کردند.

به گزارش می‌متالز، در وال استریت همه شاخص‌ها نزولی بودند؛ تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح پایینتری از روز قبل خود بسته شدند.

شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۹۲ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۴ هزار و ۵۴۸.۸۲ واحد بسته شد. شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۵۷ درصد ریزش تا سطح ۴۴۴۳.۳۱ واحدی پایین رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۵۶ درصد ریزش در سطح ۱۵ هزار و ۲۶.۸۷ واحدی بسته شد.


بورس‌های اروپایی


در معاملات بازار‌های بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۹ درصد ریزش نسبت به روز قبل و در سطح ۷۰۳۴.۰۶ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با افزایش ۰.۱۴ درصدی و ایستادن در سطح ۱۵ هزار و ۷۲۲.۹۹ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با عقبگرد ۰.۳۶ درصدی در سطح ۶۶۵۲.۹۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۴۱ درصد پایین رفت و به ۸۷۸۰.۰۱ واحد رسید.


بورس‌های آسیایی


در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد مختلفی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۷۳ درصدی تا سطح ۳۰ هزار و ۶۷۰.۱۰ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ‌کنگ ۱.۲۱ درصد پایین رفت و در سطح ۲۵ هزار و ۵۰۲.۲۳ واحد بسته شد.

در چین شاخص "شانگ‌های کامپوزیت" ریزش ۱.۴۹ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۴۹۱۷.۱۶ واحد بسته شد. در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۱۶ درصد افزایش و ایستادن در سطح ۷۴۳۷.۱۰ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است).

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده