تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۳۱
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۲۹۰۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان برنامه و بودجه:

رشد اقتصادی ایلام باید متناسب با ظرفیت‌های هر شهرستان تدوین شود

‌می‌متالز - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: رشد اقتصادی پیش بینی شده برای استان ایلام باید به صورت شهرستانی و برنامه‌ای توسط سازمان رصد و پیگیری شود.

به گزارش می‌متالز، مسعود میرکاظمی روز جمعه در حاشیه دیدار از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: سازمان برنامه‌های تحقق رشد مذکور را به صورت عملیاتی و قابل اندازه گیری در قبال میزان اعتبار و تحقق میزان رشد اقتصادی ارائه کند.

وی افزود: در راستای افزایش نرخ رشد اقتصادی استان پتانسیل‌های هر شهرستان باید به صورت پروژه محور و عملیاتی شناسایی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود و براساس اسناد بالادستی و طرح آمایش استان برای دستیابی به رشد پیش بینی شده برنامه ریزی کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور بر برنامه ریزی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان و اجرای برنامه‌های اشتغال زا، با تمرکز بر افزایش رشد صادرات از مرز مهران به کشور عراق، بعنوان یک مزیت مهم و همچنین تکمیل سامانه گرمسیری بعنوان یک پروژه اقتصادی و اشتغال زای تأثیرگذار با مشارکت بهره برداران و بخش غیردولتی و تکمیل زنجیره تولید در بخش نفت و گاز و توسعه رونق بخش گردشگری استان تاکید کرد.

میرکاظمی ضمن تأکید بر ایجاد اشتغال پایدار و افزایش رشد اقتصادی، اضافه کرد: افزایش سطح رفاه عمومی مردم و کاهش دغدغه‌های معیشتی در اولویت کاری سازمان قرار می‌گیرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهوری صبح روز جمعه در چهارمین سفر استانی خود از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد و مورد استقبال رسمی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار، نمایندگان ایلام در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی و انتظامی استان قرار گرفت.

رییس جمهوری در این سفر از سامانه گرمسیری و طرح‌های کشاورزی بازدید به عمل می‌آورد.

دیدار با مردم و نخبگان، حضور در جلسه شورای اداری و نشست خبری با اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های رییس‌جمهوری در استان ایلام است.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده