تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۴۲۵
کد خبر: ۲۲۹۳۴۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کند

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: ۵۰۳ معدن دارای پروانه بهره برداری معتبر در این استان فعالیت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی افزود: ذخیره این معادن بیش از ۱۱۳ میلیون تن برآورد شده و پنج هزار و ۱۷۹ نفر در آن‌ها مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۲۱۶ محدوده اکتشافی و ۵۶ معدن دارای گواهی نامه کشف معتبر با ذخیره قطعی بیش از ۲۳ میلیون تن انواع مواد معدنی از لحاظ تنوع مواد معدنی در رتبه‌های نخست کشور قرار دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی بیان کرد: معادن استان با توجه به شرایط خاص استان از جمله مرزی بودن، زیست محیطی و منابع طبیعی بخصوص وجود پوشش‌های گیاهی و گون در اکثر نقاط استان فعالیت‌های معدنی را کمی سخت می‌کند که البته با تعاملات بین دستگاه‌های ذیربط وجود بیشتر موانع معدنکاران حل شده است.

بابایی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی فعلی کشور، توسعه و ادامه فعالیت‌های معدنی در استان بخصوص برای معادن کوچک مقیاس بدون حمایت اقتصادی و فنی سخت است و سازمان بدنبال رفع موانع این معادن می‌باشد.

وی اضافه کرد: اولویت نیاز معادن کوچک مقیاس استان تأمین ماشین آلات معدنی است.

بابایی گفت: طرح احیاء، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از سال ۱۳۹۸ در سراسر کشور آغاز و در حال اجرا می‌باشد و با هماهنگی‌های انجام شده بین دستگاه‌های ذیربط دولتی و بخش خصوص اجرای این طرح به نقطه عطف خود رسیده است.

وی افزود: اکنون این طرح به عنوان محور کار است به گونه‌ای که سرمایه گذار، معدن دار و پیمانکار کنار هم قرار می‌گیرند و ما بسته به نوع کارشان و با توجه به میزان سرمایه گذاری و با توجه به زمینه تخصصی که علاقه‌مند هستند در آن فعالیت کنند و همین طور معادن موجود، همه را کنار هم قرار می‌دهیم و در قالب جلسات مذاکره خیلی دوستانه آن‌ها را به تصمیم می‌رسانیم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان‌غربی

عناوین برگزیده