تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۰
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۲۹۶۴۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در جریان معاملات بورس تهران رقم خورد؛

حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، ششم مهر ماه) شاخص کل با افزایش ۷۳۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۲۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با یک هزار و ۴۰۹ واحد کاهش، رقم ۴۱۹ هزار و ۵۵۰ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات چهارمین روز هفته، بیش از یک میلیارد و ۳۷۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۳۰۹ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص بازار اول افزایش ۳ هزار و ۱۴۰ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۶ هزار و ۶۱۷ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه شیمیایی با ۷۰۱ هزار و ۷۴۴ معامله به ارزش ۶ هزار و ۵۳ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۵۷ هزار و ۲۵۴ معامله به ارزش ۴ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۶۸ هزار و ۸۱۴ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۸۱ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۱۳۸ هزار و ۶۵۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۱ هزار و ۴۰۷ معامله به ارزش یک هزار و ۷۱۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با یک هزار و ۲۵۹ واحد، شرکت پالایش نفت بندرعباس با ۸۶۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با ۵۱۹ واحد، شرکت پتروشیمی شیراز با ۴۷۷ واحد و شرکت پالایش نفت تهران با ۴۲۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.

در مقابل، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۴۳۷ واحد، گروه مپنا با ۴۱۸ واحد، شرکت فولاد خوزستان با ۳۸۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با ۳۵۷ واحد و بشرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با ۳۰۴ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده