تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۲۹
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۲۹۸۸۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رئیس خانه معدن استان زنجان:

۴۴ درصد معادن زنجان در بخش سنگ‌های تزئینی تعطیل است

‌می‌متالز - سلسالی، رئیس خانه معدن زنجان با بیان اینکه بیش از ۴۴ درصد معادن استان در بخش سنگ‌های تزئینی تعطیل است، گفت: بخشی از دلایل تعطیلی این معادن، تعارض با منابع‌طبیعی است.

به گزارش می‌متالز، آرمین سلسالی با بیان اینکه ایران رتبه چهارم سنگ نما در جهان را دارد، گفت: استان زنجان هم در کمربند کانی‌زایی سنگ‌های تزئینی است.

وی با بیان اینکه این استان در تولید سنگ‌های تزئینی عملکرد خوبی دارد، اظهار کرد: باید از این فرصت طلایی به خوبی استفاده شود.

رئیس خانه معدن استان زنجان با بیان اینکه بیش از ۴۴ درصد معادن استان زنجان در بخش سنگ‌های تزئینی تعطیل است، تاکید کرد:بخشی از دلایل تعطیلی‌ها این معادن به علت منابع‌طبیعی است.

سلسالی با بیان اینکه معادن گرانیت ظرفیت بالایی دارند و باید برای توسعه استان از آن به خوبی استفاده شود، گفت: از ظرفیت سنگ‌های گرانیت در معابر عمومی با توجه به کیفیت بالا و مقاومت زیادی در برابر سایش و فرسایش دارند، توسط شهرداری استفاده می‌شود.

وی ابراز داشت: وضعیت صادرات بخش معدنی استان از سال ۹۵ تا ۹۹ کاهش شدیدی به لحاظ ارزش دلاری داشته است.

رئیس خانه معدن استان زنجان با بیان اینکه تجهیزات قدیمی در بخش معدن داریم، افزود: این تجهیزات نیاز به به روزرسانی برای ورود به بازار رقابت دارند و در این میان به خاطر استاندارد‌ها و کیفیت بازار‌های جهانی را از دست داده‌ایم.

سلسالی تصریح کرد: باید معادن غیر فعال در استان به خوبی شناسایی و احیا شود تا شاهد توسعه صادرات محصولات معدنی در استان باشیم.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده