تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۲:۲۵
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۳۰۰۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

چهارمین روز صعودی بورس تهران

‌می‌متالز - روز ۷ مهر ۱۴۰۰ در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس به روند افزایشی خود ادامه داد و برای چهارمین روز متوالی صعود کرد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس ۱۱ هزار و ۵۸۳ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۴۳۷ هزار واحد رسید.

سبزپوشی تمام نماگر‌های تابلوی بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی ۵ هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه ۱۱ هزار و ۵۸۳ واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و ۴۳۷ هزار و ۳۳ واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و ۲۴۶ واحد نسبت به روز سه‌شنبه بالا آمد و در رقم ۴۲۰ هزار و ۷۹۹ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۱۰۰ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰ هزار و ۹۶۰ واحد رسید.

چهارمین روز صعودی بورس تهران

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات روز چهارشنبه، ۲۴۵ نماد رشد قیمت داشتند که ۱۷۸ نماد بورسی و ۶۷ نماد فرابورسی بودند. همچنین ۲۴۵ نماد کاهش قیمت داشتند که ۱۶۹ نماد بورسی و ۷۶ نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، ۵۰ درصد بازار رشد قیمت داشتند و ۵۰ درصد بازار افت قیمت داشتند.

خروج پول حقیقی

روز چهارشنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و ۲۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فجهان (شرکت جهان فولاد سیرجان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن ۴۸ میلیارد تومان بود. پس از فجهان، فسبزوار (شرکت پارس فولاد سبزوار) و وبملت (بانک ملت) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدر‌های بازار

روز چهارشنبه نماد‌های «پارسان»، «وغدیر» و «شپدیس» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

همچنین سه نماد «کچاد»، «اخابر» و «برکت» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نماد‌های «آریا»، «زاگرس» و «غصینو» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «بپاس»، «شراز» و «کگهر» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس کیمیاتک صدرنشین است و فسبزوار و کدما در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فجهان، مدیریت و دی پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

مازاد تقاضا در پایان معاملات

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۵۷ درصد رشد کرد و در رقم ۴۲۵ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۵۲ درصد کاهش یافت و ۲۶۹ میلیارد تومان شد.

شرکت توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) با صف خرید ۶۶ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از توسن، نماد‌های شکام (صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز) و لپارس (پارس الکتریک) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به کالا (شرکت بورس کالای ایران) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۱۱۸ میلیارد تومانی داشت. پس از کالا، فرابورس (شرکت فرابورس ایران) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین صف فروش داشتند.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۸ هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه‌شنبه ۸۵ درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۲۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۶ هزار و ۷۸۶ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی نیز ۲۰ هزار و ۱۳۹ میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد ارزش معاملات کل بازار را شامل می‌شود.

کدما و دی در صدر جدول معاملات

در معاملات امروز نماد کدما (شرکت معدنی دماوند) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن ۵۰۸ میلیارد تومان بود.

پس از کدما، برکت بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپدیس رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شپنا و شبندر در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز دی (بانک دی) با تعداد ۶۶۹ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۷۶۹ سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. نماد‌های خبهمن و شبندر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

چهارمین روز صعودی بورس تهران

 

منبع: دنیای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده